Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 01-02-03 (131-132-133) січень-лютий-березень 2017 року.
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 01-02-03 (131-132-133) січень-лютий-березень 2017 року.


 






Яку процедуру закупівлі Ви найчастіше використовуєте?







«Державні»  чи «Публічні» закупівлі?
 
23 листопада 2015 року у  Комітеті з питань економічної політики відбувся круглий стіл «Регулювання державних закупівель». Представники Мінекономрозвитку прозвітувалися про результати роботи пілотного проекту електронних допорогових торгів у 2015 році та представили нову редакцію проекту Закону «Про публічні закупівлі».
Голова Комітету Андрій Іванчук під час обговорення, зокрема, зазначив: «Враховуючи необхідність підвищення ефективності використання державних коштів та наближення процедур державних закупівель до вимог СОТ, сьогодні важливо відпрацювати всі пропозиції, надані в тому числі від громадськості та міжнародних експертів при визначені законодавчої бази для реформування відносин в сфері державних закупівель».

 
Голова Комітету також наголосив, що на законодавчому рівні повинно бути передбачено можливість вибору між електронною та паперовою формою закупівель, як це передбачають міжнародні практики; механізми захисту інформації, що міститься в електронній системі закупівель.
 
Автори нового законопроекту «Про публічні закупівлі» вважають, що базою для переходу до повномасштабної реформи у сфері державних закупівель повинно стати переведення всіх державних тендерів протягом 2016 року у електронний формат.
  Слід звернути увагу, що присутні авторитетні експерти висловили «обмежену підтримку» запровадженню обов’язкового електронного аукціону. Було висловлено позицію, щодо положення про обов’язковість проведення саме електронного аукціону відсутнє в законодавстві країн ЄС і така якщо така норма буде запроваджена в українському законодавстві то це може не набути підтримки нашими європейськими партнерами.

Круглий стіл допоміг визначити проблемні моменти в концепції законопроекту "Про публічні закупівлі", зокрема: хотілось би змінити не тільки назву Заікону "Державні" на "Публічні", а і змістовно щоб ця заміна слова відповідала саме публічним закупівлям; не варто зменшувати інструментарій процедур закупівель; не всі закупівлі можна проводити через електронний аукціон; вартість послуги інтернет майданчику повинна регулюватися КМУ, а не даватися комерційним структурам; передача електронного порталу "Прозорро" повинна відбуватися у відповідності з вимогами Українського законодавства, безкоштовно, з належною реєстрацію комплексного захисту інформації; врахувати перехідний період для введення в дію цього закону.
 Голова Комітету Верховної Ради України з питань економічної політики, Андрій Іванчук, підбив підсумки цього круглого столу, подякував за активну участь усіх присутніх та запропонував розглянути запропоновані пропозиції нанаступному заході, атакож  за результатами обговорення було запропоновано на базі Комітету ретельно опрацювати пропозиції до законопроекту, що надійдуть від державних та міжнародних експертів.

 
Використані матеріали:
Інформаційне повідомлення про захід із веб-порталу Верховної Ради України http://iportal.rada.gov.ua/news/Novyny/119713.html
 Фінальна версія тексту проекту доступна за посиланням: http://bit.ly/DLPProc.
 Завантажити презентацію можна за посиланням: http://bit.ly/ISDLPC.
 
З матеріами Круглого Столу можна ознайомитися за посиланням  http://infoprotender.net.ua/2015/11/23/23112015/ , а саме:
 
Висновок Інститут_законодавства_зауваження_до_публiчних_закупiвель
 
Довідкова інформація АМК_статистика_порушень
 
Рахункова Палата АНАЛIЗ_СТАНУ_ДОТРИМАННЯ_ВИМОГ_ЧИННОГО_ЗАКОНОДАВСТВА_ПРО_ЗАКУПIВЛI
 
Держфiнiнспекцiя_порушення_за_9_мiсяцiв_2015
 
Слайди щодо попереджених Держфінінспекцією порушень