Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 






Чи готова Україна до запровадження електронних державних закупівель



Шановні читачі!
Раді вітати вас на шпальтах Інформаційного бюлетеня «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року. У серпні наша редакція традиційно брала відпустку, і тому з 11 річних примірників інформбюлетеня, шановні читачі-
передплатники, ви отримали всі передбачені за 2017 рік бюлетені. Ми в цьому році вирішили не додавати до обчислення серпневий номер, а була певна новація — число бюлетеня в грудні мало номер 11. Очевидна невідповідність місяця і номера бюлетеня мала символічне значення. З 2018 року ІБ «Редукціон» припиняє своє паперове видання та переходить в інформаційний ресурс, який буде виходити тільки в інтерактивному електронному вигляді (New media). Планується, що новий, уже електронний, «Редукціон» буде відкритим для взаємодії з читачами та надасть їм можливість створювати та модифікувати зміст повідомлень за схемою комунікації в нових медіа — від багатьох до багатьох. Доступ до оновленого «Редукціону» буде можливий з усіх електронних пристроїв. Нашій редакції не вистачило трохи часу на перехід у нові медія, тому виникла деяка незручність у наших читачів — наших друзів, які останні одинадцять років були з нами. Ми з вами пережили багато цікавих подій у сфері державних закупівель, зокрема трансформацію паперових закупівель в електронні, боротьбу з громадською організацією ТПУ та панування в моніторингу публічних закупівель громадської організації ТІ. Змінився світогляд Закупівельників — від цілковитого заперечення проведення конкурентних закупівель до високого професіоналізму у сфері публічних/державних закупівель. Останні два роки було майже реаліті-шоу від МЕРТ з упровадженням системи «Прозорро» в публічні закупівлі, і можна за це подякувати М. Нефьодову та О. Стародубцеву.
Чи бачить наша редакція можливість висвітлювати події у сфері публічних закупівель,
електронних торгів, міжнародних тендерів? Звісно, так.
Найближчим часом відбуватиметься імплементація законодавства про публічні закупівлі України з Директивами ЄС. Велику роботу в цьому напрямі здійснив Проект ЄС «Гармонізація системи державних закупівель в Україні зі стандартами ЄС», який у листопаді поточного року завершує свою діяльність в Україні. 29 вересня 2017 року спільно з Міністерством економічного розвитку і торгівлі України ним була проведена IV Міжнародна конференція «Реформування публічних закупівель в Україні — продовження розвитку», що стала останньою для
Проекту ЄС у нашій країні. Про конференцію читайте на с. 136.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 8 та частини другої статті 13 Закону України «Про публічні закупівлі», Мінекономрозвитку зареєстрував наказ «Про затвердження Порядку укладання і виконання рамкових угод» № 1372 від 15.09.2017. Чому
не можна проводити рамкові угоди у сфері публічних закупівель, навіть маючи наказ
МЕРТ № 1372, — читайте на с. 8–14.
У зв’язку з прийняттям Закону України «Про ринок електричної енергії» для замовників торгів відбуваються певні зміни у виборі процедур закупівель та учасників цих процедур.
МЕРТ та НКРЕКП пояснили, що треба зробити замовнику до 01.01.2019 для закупівлі електричної енергії (читайте на с. 15).
Деякі державні організації не підпадають під визначення замовника за Законом України «Про публічні закупівлі», проте не бажають залишатися осторонь від системи «Прозорро». Ми познайомимо читачів із таким замовником — ПАТ «Укргазвидобування», надамо можливість ознайомитися (на с. 15) з Порядком закупівель товарів, робіт та послуг ПАТ «Укргазвидобування», що був затверджений наказом ПАТ «Укргазвидобування» від 01.08.2017 № 497, а також (на с. 21) із Порядком реалізації матеріально-технічних ресурсів, що мають споживчу
товарну цінність, але не використовуються в діяльності ПАТ «Укргазвидобування», затвердженим наказом ПАТ «Укргазвидобування» від 10.03.2017 № 157.
У рубриці «Міжнародний досвід» пропонуємо познайомитися з постановами Міністерства антимонопольного регулювання і торгівлі Республіки Білорусь «Про затвердження Інструкції про порядок розгляду Міністерством антимонопольного регулювання і торгівлі Республіки Білорусь
скарг під час здійснення державних закупівель» від 28.06.2017 № 30 (на с. 27) і «Про затвердження Інструкції про порядок формування та ведення реєстру постачальників (підрядників, виконавців), яких тимчасово не допускається до закупівель» від 28.06.2017 № 33 (на с. 29) та
листом цього ж міністерства «Про порядок застосування преференційної поправки і документи,
що підтверджують право на її застосування» від 20.10.2017 № 14-01-04/425К (на с. 32).
Дуже важливою є подія, котра нещодавно відбулася Україні, а саме прийняття в першому
читанні Проекту Закону № 4738-д від 30.03.2017 «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законів України щодо здійснення моніторингу закупівель».
Адже досі держава не має об’єктивної інформації з державного органу про стан сфери публічних закупівель. Знайомтеся з Проектом Закону № 4738-д на с. 34.
У постійній рубриці «Дослідження судових справ та рішень у скаргах» М. Дворніченко продовжує знайомити читачів із практикою застосування норм права в державних/публічних закупівлях. Читайте про це на с. 42.
У рубриці «Практикум. Консультації» знайомтеся: із плануванням закупівель (с. 51) та проведенням переговорної процедури (с. 56); із подарунком від МЕРТ — Узагальненими рекомендаціями для замовників щодо заповнення тендерної документації для процедури закупівлі — відкриті торги (с. 59); Антикорупційною програмою в роботі закупівельників (с. 79);
а також із матеріалом «Закупівлі теплової енергії» на прикладі Харківської області (с. 109).
Шановні читачі, Різдво Христове і Новий рік — свята уже на підході! Бажаємо всім вам
у новому році легкої імплементації закупівель до стандартів ЄС, професіоналізації публічних закупівель з урахуванням захисту національного виробника. Щоб на кожний предмет закупівлі були кошти і щоб платили їх вчасно, а ті блага, які було заплановано, щоб було отримано в якнайкращому ґатунку. Хай кожному з наших читачів щастить! У період щоденної роботи запрошуємо відвідати нашу сторінку на «Фейсбуці» та поділитися своїми думками. До зустрічі в New media!
Редакція Інформаційного бюлетеня «Редукціон»
З М І С Т
«ІБ Редукціон» / № 9-10-11 (139-140-141) —
жовтень-листопад-грудень 2017
Періодичність видання — 1 раз на місяць, видається
з березня 2006 р.1.ОВИНИ 2
2АКОНОДАВСТВО
Закон України «Про внесення змін до деяких
законодавчих актів України щодо удосконалення
законодавства з питань діяльності закладів
охорони здоров’я» . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8
Наказ МЕРТУ «Про затвердження Порядку
укладання і виконання рамкових угод» . . . . . . . . . . . 8
Лист-роз'яснення МЕРТУ «Щодо закупівель
електричної енергії та послуг
з постачання електричної енергії» . . . . . . . . . . . . . . 15
Лист-роз'яснення МЕРТУ «Щодо надання
узагальнених рекомендацій для складання
тендерної документації» . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17
Лист-роз'яснення Укргазвидобування
«Порядок закупівель товарів, робіт
та послуг ПАТ «Укргазвидобування»» . . . . . . . . . . . . 18
Лист-роз'яснення Укргазвидобування
«Порядок реалізації матеріально-технічних
ресурсів, що мають споживчу товарну цінність,
але не використовуються в діяльності
ПАТ «Укргазвидобування» . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21
3. ЗАКОНОДАВСТВО.
МІЖНАРОДНИЙ ДОСВІД
Постанова МАРТ (Республіка Білорусь)
«Про затвердження Інструкції про порядок
розгляду Міністерством антимонопольного
регулювання і торгівлі Республіки Білорусь
скарг під час здійснення державних закупівель» . . . .27
Постанова МАРТ (Республіка Білорусь)
«Про затвердження Інструкції про порядок
формування та ведення реєстру
постачальників (підрядників, виконавців),
яких тимчасово не допускається до закупівель» . . .29
Постанова МАРТ (Республіка Білорусь)
«Про порядок застосування преференційної
поправки і документах, що підтверджують право
на її застосування» . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .32
4. ЗАКОНОДАВСТВО
Законопроект щодо здійснення
моніторингу (№ 4738-д) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34
Суб'єкт права законодавчої ініціативи
КМУ у пояснювальній записці
до проекту № 7067 від 04.09.2017 Закону України
«Про внесення зміни до статті 2
Закону України «Про публічні закупівлі» . . . . . . . . . 41
5. ДОСЛІДЖЕННЯ СУДОВИХ СПРАВ
Дослідження судових справ
та рішень у скаргах. Микола Дворніченко . . . . . . 42
6. ВИСНОВОК ІЗ РІШЕННЯ АМКУ
Електронна гарантія дорівнює завдатку . . . . . . . . . 49
7. ПРАКТИКУМ. КОНСУЛЬТАЦІЇ
Планування закупівельної діяльності . . . . . . . . . . . 51
Переговорна процедура закупівлі . . . . . . . . . . . . . . 56
Узагальнені рекомендації для замовників
щодо заповнення тендерної документації
для процедури закупівлі — відкриті торги . . . . . . . 59
Антикорупційна програма в роботі
закупівельників . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79
Закупівля теплової енергії . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 109
8. ОГЛЯД ПОДІЙ
IV Міжнародна конференція
з публічних закупівель «Реформа публічних
закупівель в Україні — продовження розвитку» . . 136
9. РОЗ’ЯСНЮВАЛЬНІ ТА ДОПОМІЖНІ МАТЕРІАЛИ
Типові проблеми та шляхи
вирішення їх. (Продовження) . . . . . . . . . . . . . . . . . . 140