ШАНОВНІ КОЛЕГИ!
Інститут державних закупівель “Редукціон” надасть кваліфіковані консультації державним замовникам торгів щодо розробки та складання тендерної документації, оголошення про спрощені закупівлі, підготовки та експертизи документів на проведення переговорної процедури закупівлі, оприлюднення інформації на веб-порталі «Прозорроі», а також з приводу оформлення всіх необхідних документів для проведення процедур публічних закупівель відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі».
Окремим напрямком нашої діяльності є надання нормативно-правових, консультаційних та аутсорсингових послуг учасникам торгів. А саме: вирішення найактуальніших проблем у питаннях отримання та глибокого аналізу інформації про торги; підготовка пропозицій, що відповідають чинному законодавству і вимогам тендерної документації, оголошенню про спрощені закупівлі, представництво Ваших інтересів на торгах. З нами Ви станете переможцем!
У наших досвідчених юристів Ви можете проконсультуватися із питань публічних закупівель та інших юридичних питань, отримати:
юридичні консультації;
допомогу у підготовці договорів, поданні позовів, скарг тощо;
послуги з представництва Ваших інтересів у суді та інших інстанціях.
А наше видання Інформаційний бюлетень «Редукціон» , в якому Ви можете ознайомитися із оглядами законодавства, аналітикою та актуальними статтями, стане незамінним помічником для Вас. Ви можете обрати для себе найбільш зручний спосіб отримання журналу, бо він виходить і в електронній, і в друкованій версіях. Наш передплатний індекс 95913.
Наші контакти: (067)5708906 (050)4011779 е-mail: z555dlv@gmail.com
Сподіваємося на плідну співпрацю!
З повагою,
ІДЗ Редукціон
НАШІ ВІДПОВІДІ НА ВАШІ ПИТАННЯ
Питання: Доброго дня. Косівська РДА проводить торги із закупівлі послуг з оздоровлення дітей на суму 125,0 тис. грн. До даних коштів хочуть додати кошти фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування. Чи потрібно проводити процедуру закупівлі у даному випадку? Щиро дякую за співпрацю.
Відповідь: Відповідно до ч.4 ст.1 Закону до визначення державних коштів, зокрема, відносяться кошти загальнообов'язкового державного соціального страхування, кошти державних та місцевих фондів. Отже, у разі якщо Ви вже проводили процедуру запиту цінових пропозицій на суму 125 тис. грн., Ви повинні на суму, що виділяється фондом соціального страхування від нещасних випадків, провести відповідну процедуру закупівлі, виходячи із загальної річної вартості закупівлі. Наприклад, якщо виділяється 100 тис. грн. - процедуру відкритих торгів, а якщо 50 тис. грн. - процедуру запиту цінових пропозицій. При цьому необхідно вносити зміни до річного плану закупівель. Якщо Ви ще не проводили процедуру закупівлі, то повинні провести процедуру закупівлі на загальну вартість.
Питання: Чи потрібно за процедурою кваліфікації учасників крім кваліфікаційної документації готувати ще й документацію конкурсних торгів після проведення відбору за кваліфікаційними критеріями?
Відповідь: Згідно зі ст.38 Закону під час проведення попередньої кваліфікації готується кваліфікаційна документація. Слід зауважити, що на відміну від документації конкурсних торгів розробка типової кваліфікаційної документації Уповноваженим органом не передбачена. Фахівці підприємства «Редукціон» розробили цю документацію у відповідності до законодавства України. За додатковою інформацією можна звертатися за телефонами редакції. Після відбору, за результатами попередньої кваліфікації, процедура проводиться так само, як і процедура відкритих торгів, тобто готується документація конкурсних торгів, яка повинна бути розроблена Уповноваженим органом.
Питання : З яких сум застосовується новий закон із держзакупівель для процедури відкритих торгів? У загальних умовах визначено, що зі 100 тис. для товарів та послуг, а з 300 тис. - для робіт. Проте зазначено, що запит цінових пропозицій застосовується для товарів та послуг, для яких існує постійно діючий ринок, у разі якщо сума закупівлі не перевищує 200 тис. грн. Виходить, що процедура відкритих торгів може застосовуватись для товарів та послуг, для яких існує постійно діючий ринок, у разі якщо сума закупівлі перевищує 200 тис. грн., а для всіх інших товарів та послуг цю процедуру можна застосовувати зі 100 тис. грн.?
Відповідь: Процедуру запиту цінових пропозицій Замовник може застосувати, якщо вартість закупівлі товарів та послуг не перевищує 200 тис. грн., за умови, що існує постійно діючий ринок. Проте ця процедура не є обов’язковою. Замовник може застосувати процедуру відкритих торгів навіть якщо сума закупівлі не перевищує 200 тис. грн., починаючи з порогової суми дії закону.
Питання: Добрий день! Підкажіть, будь ласка, якщо на підприємстві був створений тендерний комітет та діяв згідно із Типовим положенням про тендерний комітет, яким є процес проходження навчання членів тендерного комітету на сьогоднішній день у зв’язку з набранням чинності нового ЗУ «Про здійснення державних закупівель»?
Відповідь: Згідно з Наказом Міністерства економіки України від 26.07.2010 р. №916 «Про затвердження Типового положення про комітет з конкурсних торгів» Замовники зобов’язані привести у відповідність до Типового положення про комітет з конкурсних торгів затверджені раніше положення. Відповідно до ч. 2 ст.11 Закону всі члени комітету з конкурсних торгів повинні пройти навчання спеціалістів у сфері здійснення державних закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом. Проте порядок проходження навчання наразі не розроблений. Тобто у який терміни потрібно проходження навчання не визначено. Що стосується підвищення кваліфікації, то Законом передбачено, що воно проводиться не рідше одного разу кожні два роки. Отже, у разі якщо з моменту проходження навчання минуло два роки, тоді члени комітету з конкурсних торгів в обов’язковому порядку повинні здійснити пройти підвищення кваліфікації.
Питання: Яким нормативним актом передбачено строки затвердження річного плану? Відповідно до Закону №2289 річний план надсилається Державному казначейству України, але не зазначено, в який спосіб: поштою, електронною поштою чи іншим чином. Також не вказано, яким чином він надсилається Уповноваженому органу і чи можливе їх направлення регіональним установам зазанчених органів.
Відповідь: Відповідно до ч.1 ст.4 Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Таким чином, затвердження річного плану повинно відбуватися до проведення процедури закупівлі, а саме: до виходу оголошення про проведення процедури закупівлі.
Щодо способу відправлення плану до Державного казначейства України та Уповноваженого органу рекомендуємо відправляти усі документи, що стосуються процедури закупівлі, тільки поштою, рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення або цінним листом з описом вкладення, адже тільки ці способи зможуть безапеляційно засвідчити відправлення документів. Електронна пошта, засоби факсимільного зв’язку не є офіційними джерелами передачі інформації.
Ч.1 ст.4 Закону передбачено обов’язковість надсилання річного плану, змін до нього Державному казначейству України, річного плану, кошторису (тимчасового кошторису), фінансового плану (плану асигнувань, плану використання бюджетних (державних) коштів), змін до них Уповноваженому органу протягом 5 робочих днів з дня їх затвердження. Тобто, оскільки Законом не передбачена можливість відправлення річного плану та інших документів до територіальних відділень Держказначейства, Замовники зобов’язані надсилати вищезазначені документи до Державного казначейства України.
Питання: Наша організація повинна закупити поштові марки. Чи потрібно застосовувати норми Закону.
Відповідь: Згідно з ч.4 ст.2 Закону закупівля поштових марок здійснюється на основі окремих законів України. У ч.5 Прикінцевих положень Закону зазначено, що до прийняття Верховною Радою України відповідних законів закупівля товарів, робіт і послуг здійснюється відповідно до Закону. Таким чином, на сьогодні Ви повинні керуватися нормами чинного Закону.
Інститут державних закупівель “Редукціон” надасть кваліфіковані консультації державним замовникам торгів щодо розробки та складання тендерної документації, оголошення про спрощені закупівлі, підготовки та експертизи документів на проведення переговорної процедури закупівлі, оприлюднення інформації на веб-порталі «Прозорроі», а також з приводу оформлення всіх необхідних документів для проведення процедур публічних закупівель відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі».
Окремим напрямком нашої діяльності є надання нормативно-правових, консультаційних та аутсорсингових послуг учасникам торгів. А саме: вирішення найактуальніших проблем у питаннях отримання та глибокого аналізу інформації про торги; підготовка пропозицій, що відповідають чинному законодавству і вимогам тендерної документації, оголошенню про спрощені закупівлі, представництво Ваших інтересів на торгах. З нами Ви станете переможцем!
У наших досвідчених юристів Ви можете проконсультуватися із питань публічних закупівель та інших юридичних питань, отримати:
юридичні консультації;
допомогу у підготовці договорів, поданні позовів, скарг тощо;
послуги з представництва Ваших інтересів у суді та інших інстанціях.
А наше видання Інформаційний бюлетень «Редукціон» , в якому Ви можете ознайомитися із оглядами законодавства, аналітикою та актуальними статтями, стане незамінним помічником для Вас. Ви можете обрати для себе найбільш зручний спосіб отримання журналу, бо він виходить і в електронній, і в друкованій версіях. Наш передплатний індекс 95913.
Наші контакти: (067)5708906 (050)4011779 е-mail: z555dlv@gmail.com
Сподіваємося на плідну співпрацю!
З повагою,
ІДЗ Редукціон
НАШІ ВІДПОВІДІ НА ВАШІ ПИТАННЯ
Питання: Доброго дня. Косівська РДА проводить торги із закупівлі послуг з оздоровлення дітей на суму 125,0 тис. грн. До даних коштів хочуть додати кошти фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування. Чи потрібно проводити процедуру закупівлі у даному випадку? Щиро дякую за співпрацю.
Відповідь: Відповідно до ч.4 ст.1 Закону до визначення державних коштів, зокрема, відносяться кошти загальнообов'язкового державного соціального страхування, кошти державних та місцевих фондів. Отже, у разі якщо Ви вже проводили процедуру запиту цінових пропозицій на суму 125 тис. грн., Ви повинні на суму, що виділяється фондом соціального страхування від нещасних випадків, провести відповідну процедуру закупівлі, виходячи із загальної річної вартості закупівлі. Наприклад, якщо виділяється 100 тис. грн. - процедуру відкритих торгів, а якщо 50 тис. грн. - процедуру запиту цінових пропозицій. При цьому необхідно вносити зміни до річного плану закупівель. Якщо Ви ще не проводили процедуру закупівлі, то повинні провести процедуру закупівлі на загальну вартість.
Питання: Чи потрібно за процедурою кваліфікації учасників крім кваліфікаційної документації готувати ще й документацію конкурсних торгів після проведення відбору за кваліфікаційними критеріями?
Відповідь: Згідно зі ст.38 Закону під час проведення попередньої кваліфікації готується кваліфікаційна документація. Слід зауважити, що на відміну від документації конкурсних торгів розробка типової кваліфікаційної документації Уповноваженим органом не передбачена. Фахівці підприємства «Редукціон» розробили цю документацію у відповідності до законодавства України. За додатковою інформацією можна звертатися за телефонами редакції. Після відбору, за результатами попередньої кваліфікації, процедура проводиться так само, як і процедура відкритих торгів, тобто готується документація конкурсних торгів, яка повинна бути розроблена Уповноваженим органом.
Питання : З яких сум застосовується новий закон із держзакупівель для процедури відкритих торгів? У загальних умовах визначено, що зі 100 тис. для товарів та послуг, а з 300 тис. - для робіт. Проте зазначено, що запит цінових пропозицій застосовується для товарів та послуг, для яких існує постійно діючий ринок, у разі якщо сума закупівлі не перевищує 200 тис. грн. Виходить, що процедура відкритих торгів може застосовуватись для товарів та послуг, для яких існує постійно діючий ринок, у разі якщо сума закупівлі перевищує 200 тис. грн., а для всіх інших товарів та послуг цю процедуру можна застосовувати зі 100 тис. грн.?
Відповідь: Процедуру запиту цінових пропозицій Замовник може застосувати, якщо вартість закупівлі товарів та послуг не перевищує 200 тис. грн., за умови, що існує постійно діючий ринок. Проте ця процедура не є обов’язковою. Замовник може застосувати процедуру відкритих торгів навіть якщо сума закупівлі не перевищує 200 тис. грн., починаючи з порогової суми дії закону.
Питання: Добрий день! Підкажіть, будь ласка, якщо на підприємстві був створений тендерний комітет та діяв згідно із Типовим положенням про тендерний комітет, яким є процес проходження навчання членів тендерного комітету на сьогоднішній день у зв’язку з набранням чинності нового ЗУ «Про здійснення державних закупівель»?
Відповідь: Згідно з Наказом Міністерства економіки України від 26.07.2010 р. №916 «Про затвердження Типового положення про комітет з конкурсних торгів» Замовники зобов’язані привести у відповідність до Типового положення про комітет з конкурсних торгів затверджені раніше положення. Відповідно до ч. 2 ст.11 Закону всі члени комітету з конкурсних торгів повинні пройти навчання спеціалістів у сфері здійснення державних закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом. Проте порядок проходження навчання наразі не розроблений. Тобто у який терміни потрібно проходження навчання не визначено. Що стосується підвищення кваліфікації, то Законом передбачено, що воно проводиться не рідше одного разу кожні два роки. Отже, у разі якщо з моменту проходження навчання минуло два роки, тоді члени комітету з конкурсних торгів в обов’язковому порядку повинні здійснити пройти підвищення кваліфікації.
Питання: Яким нормативним актом передбачено строки затвердження річного плану? Відповідно до Закону №2289 річний план надсилається Державному казначейству України, але не зазначено, в який спосіб: поштою, електронною поштою чи іншим чином. Також не вказано, яким чином він надсилається Уповноваженому органу і чи можливе їх направлення регіональним установам зазанчених органів.
Відповідь: Відповідно до ч.1 ст.4 Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Таким чином, затвердження річного плану повинно відбуватися до проведення процедури закупівлі, а саме: до виходу оголошення про проведення процедури закупівлі.
Щодо способу відправлення плану до Державного казначейства України та Уповноваженого органу рекомендуємо відправляти усі документи, що стосуються процедури закупівлі, тільки поштою, рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення або цінним листом з описом вкладення, адже тільки ці способи зможуть безапеляційно засвідчити відправлення документів. Електронна пошта, засоби факсимільного зв’язку не є офіційними джерелами передачі інформації.
Ч.1 ст.4 Закону передбачено обов’язковість надсилання річного плану, змін до нього Державному казначейству України, річного плану, кошторису (тимчасового кошторису), фінансового плану (плану асигнувань, плану використання бюджетних (державних) коштів), змін до них Уповноваженому органу протягом 5 робочих днів з дня їх затвердження. Тобто, оскільки Законом не передбачена можливість відправлення річного плану та інших документів до територіальних відділень Держказначейства, Замовники зобов’язані надсилати вищезазначені документи до Державного казначейства України.
Питання: Наша організація повинна закупити поштові марки. Чи потрібно застосовувати норми Закону.
Відповідь: Згідно з ч.4 ст.2 Закону закупівля поштових марок здійснюється на основі окремих законів України. У ч.5 Прикінцевих положень Закону зазначено, що до прийняття Верховною Радою України відповідних законів закупівля товарів, робіт і послуг здійснюється відповідно до Закону. Таким чином, на сьогодні Ви повинні керуватися нормами чинного Закону.