Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 01-02-03 (131-132-133) січень-лютий-березень 2017 року.
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 01-02-03 (131-132-133) січень-лютий-березень 2017 року.


 






Чи готова Україна до запровадження електронних державних закупівель



Роман Качур: «Нам вдасться побудувати систему, коли учасники зможуть здійснювати закупівлі не виходячи з власного офісу»

 
Привітальне слово Романа Качура, заступника Міністра економічного розвитку і торгівлі України до учасників конференції Проекту ЄС «Шляхи розвитку системи державних закупівель в Україні — Розгляд питання в контексті інтеграції до ЄС та ключові проблеми реформування системи державних закупівель», що пройшла 25 листопада 2014 року в готелі Прем’єр Палац, Київ.

 «Сума закупівель склала за 9 місяців 2014 р. 105 млрд. грн., ми очікуємо, що вона сягне 150 млрд. Це значний сегмент економіки, це значний потенціал для подальшого зростання підприємств, якщо можна раціонально скористатися цими коштами.
Є багато речей які можна покращити, близько 40% процедур здійснюються за неконкурентною процедурою. Відсоток рамкових угод є незначним, хоча ця практика поширена в інших країнах. Я особисто приділяю значну увагу електронним закупівлям.
На сьогоднішній день запроваджується пілотний проект, той, який буде базуватися на тих процедурах що здійснює Мінекономрозвитку. До цього проекту приєдналися Державне управління справами, Енергоатом, КМДА і, можливо, приєднається ще декілька органів влади. Тобто, до кінця року буде можливість здійснити перші електронні закупівлі. Безумовно, для того щоб впровадити цю практику на іншу сферу потрібен новий закон. У нас активно працюють над цим законопроектом і у грудні місяці він буде оприлюднений для обговорення. Фактично проект підготовлено і ми протягом тижня розмістимо його на нашому сайті.
Я особисто переконаний що нам вдасться побудувати систему, коли учасники можуть здійснювати закупівлі не виходячи з власного офісу. Для цього є кілька речей які ми повинні реалізувати. Це посткваліфікація, тобто перевірка учасника після того, як була проведена процедура і було визначено переможця і відповідно декларативний принцип участі у самій процедурі.
Це можливість отримати певні гарантії від учасників. Тобто їх синхронізація з фінансовою системою, банками, які можуть надавати гарантійні внески. Це партнерство держави і бізнесу, ми бачимо, що за МЕРТ, який реалізує дану політику, доцільно залишити контроль за системою, систему підтвердження закупівель, архів заявок. У той же час, інтерфейс який зручний для користувачів можуть робити приватні компанії і робити в такій формі, яка буде цікава користувачам. Це може бути конкурента платформа. Отже є і інші речі над якими ми працюємо і вдосконалюємо, це в тому числі моніторинг. Наразі, підготовлено новий проект наказу, яким акцент по моніторингу зміщується в сторону макробачення, макротенденцій від аналізу конкретних закупівель. Це і роз'яснення які ми активно опрацьовуємо , для того щоб той закон, який був прийнятий в квітні і зміни до нього могли ефективно використовуватися розпорядниками коштів.
Попереду багато роботи, є багато дискусійних питань, я думаю що це дійсно гарна нагода сьогодні використати цей час в такому прекрасному місці, для того щоб поспілкуватися і знайти краще рішення для тих проблем, які перед нами стоять на порядку денному». 
Читайте докладну інформацію щодо цієї конференції  в №11 інформаційного бюлетеня "Редукціон"