Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Яку процедуру закупівлі Ви найчастіше використовуєте?







/Росія/ Злочин без покарання
До 01 жовтня усі держкомпанії і природні монополії повинні будуть остаточно перейти на життя за 223-ФЗ (зокрема, публікувати усю інформацію про закупівлі на офіційному порталі zakupki.gov.ru). Утім, незважаючи на те що до години ікс залишилося менше місяця, учасники ринку досі не знають, що їм загрожує за невиконання законодавчих правил. А правила порушувати доведеться, нарікають замовники, - як мінімум у частині обов'язкової інтеграції із загальноросійським сайтом.
Як розповіли РБК daily у ФАС, проект поправок до Кодексу про адміністративні правопорушення (КоАП) усе ще знаходиться на стадії міжвідомчого узгодження. «Узгодження проекту - серйозний процес, що вимагає детального опрацювання. Терміни внесення погоджених поправок доки не визначені», - пояснили в антимонопольній службі.
У випадку якщо поправки не будуть прийняті до 01 жовтня, згідно КоАП на замовника, що порушив223-ФЗ, не може бути накладений штраф, підкреслили у ФАС. Утім, якщо постачальник спробує оскаржити угоду в суді, то згідно зі ст.449 Цивільного кодексу суд може визнати таку угоду недійсною. «Також згідно з ч.4 ст.17 ФЗ «Про захист конкуренції» угода також може бути визнана недійсною за позовом ФАС Росії», - зауважили у відомстві Ігоря Артем'єва.
Передбачається, що суми штрафів буде не менше, ніж суми, прописані в законі про держзакупівлі (94-ФЗ). «Усі суми штрафів вказані в КоАП – накладення адміністративного штрафу на посадовців складає до 50 тис. руб., а на юридичних - до 500 тис. руб. залежно від складу порушення2, - говорить гендиректор ВАТ «ЕЕТМ" Антон Ємельянов, додаючи, що збереження такої планки і для закупівель держкомпаній - цілком адекватний крок. «Не дуже важливо, якою буде сума штрафу. Важливий той факт, що штраф буде, і він стягуватиметься згідно з правовими нормами. Навіть якщо сума штрафу дорівнюватиме 10 тис. руб., це дуже неприємно битиме по бюджетах компаній. Знову ж таки штраф - це міра, яка примушує уважніше ставитися до закону», - упевнений він.
Інші учасники ринку вважають, що розмір штрафів повинен відрізнятися, оскільки 223-ФЗ і 94-ФЗ - дві різні сфери, і схеми закупівель у них різняться, запевняє замовник великої держкорпорації.
«223-ФЗ надає учасникові закупівлі право оскаржити у ФАС дії (бездіяльність) замовника у разі нерозміщення ним на офіційному сайті положення про закупівлю або інформацію про закупівлю. Поки не введені штрафи, ніякої адміністративної відповідальності за це не буде. Проте основний ризик для замовника - відміна рішень комісій з торгів - уже буде реальним.
При цьому саме положення про розміщення інформації на офіційному сайті нині проходить узгодження в уряді», - пояснює ризики для держкомпаній член комітету по праву і законопроектній діяльності Національної асоціації інститутів закупівель (НАІЗ), керівник антимонопольної практики юридичної компанії ART DE LEX Ярослав Кулик.
ФАС доки зможе тільки розглядати скарги (на підставі ч.10 ст.3 223-ФЗ), штрафи ніхто платити не може, підтверджує замовник однієї з великих держкорпорацій. Утім, такий законодавчий пропуск - ніщо в порівнянні з тим, що багато компаній до 01 жовтня не встигнуть виконати усі вимоги 223-ФЗ. Зокрема, вимога про обов'язкову інтеграцію: ніхто ще не встиг цього зробити, додає співрозмовник РБК daily в іншій держкомпанії.
Більше того, з останнього драфту положення про розміщення інформації правила про інтеграцію взагалі зникли, додає джерело, знайоме з ситуацією.
Зараз під дію 223-ФЗ підпадає більше 400 тис. компаній. Примітно, що спочатку планувалося, що нові правила публікації настануть з 01 липня. До цього ж терміну повинні були з'явитися поправки до КоАП, що регламентують покарання на порушення правила 223-ФЗ.
http://news.rambler.ru/15406971/