Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Відсутність Моніторингу державних закупівель з боку Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, це




 Пост-реліз 

Тема семінару: «Формальні помилки  в документації при закупівлях за бюджетні кошти»


 

У Харкові 17 червня  2013 року за адресою Майдан Свободи, 6, Північний корпус Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна о 12.00. відбувся семінар на тему: «Формальні помилки в документації при закупівлях за бюджетні кошти». Проводив семінар кандидат наук з державного управління, докторант Національної академії державного управління при Президентові України, «Голова Спілки громадських організацій»«Тендерна палата закупівель за кошти бюджетів всіх рівнів» - Зубар Владислав Володимирович. Також у семінарі взяли участь консультанти у сфері державних закупівель «ІБ Редукціон» Підгірна Олександра Михайлівна, Хотинська Олена Ігорівна, Горохова Марія Сергіївна.
 
На заході були присутні представники харківських та регіональних організацій, а саме: Державне підприємство «Харківський державний цирк», Комунальний заклад «Міська комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 7», Харківське міжрайонне управління водного господарства, Обласний комунальний заклад Харківський академічний театр музичної комедії, КЗ ОЗ «Харківський  міський шкірно-венерологічний диспансер № 4», КЗ ОЗ «Харківвська міська клінічна лікарня № 11», Інститут проблем кріобіології та кріомедицини НАН України,  ХВ МТУ, Департамент транспорту Харківської міської ради, КЗ «Люботинський навчально-виховний комплекс (дошкільний навчальний заклад-загальноосвітня школа-інтернат I-IIIступенів), КЗ «Харківський зоологічний парк».



В рамках заходу розглядалися основні питання щодо формальних помилок в документації, які раніше досліджувалися представником Проекту Європейського Союзу «Гармонізація систем конкуренції та державних закупівель в Україні зі стандартами ЄС» - Олександром Шатковським. На думку фахівців Європейського Проекту формальні помилки отримали наступну типологізацію за чотирма категоріями, з якими Владислав Зубар ознайомив слухачів заходу:


перша категорія-  надано довідку, що за змістом не відповідає вимозі, встановленій у документації конкурсних торгів. Порушення не є очевидним, оскільки належність змісту довідки (зазвичай довідки стандартні) у цьому разі визначається залежно від того, чи належний орган її видав;
друга категорія- пропозиція конкурсних торгів містить документи, складені російською мовою. Це найбільш поширена помилка. Таке порушення очевидне, якщо мається на увазі виключно тендерна пропозиція, підготовлена учасником. В рамках заходу розглядалися основні питання щодо формальних помилок в документації, які раніше досліджувалися представником Проекту Європейського Союзу «Гармонізація систем конкуренції та державних закупівель в Україні зі стандартами ЄС» - Олександром Шатковським. На думку фахівців Європейського Проекту формальні помилки отримали наступну типологізацію за чотирма категоріями, зНатомість, якщо у складі пропозиції будуть документи (копії), видані іншими організаціями російською мовою,чи вважати це порушенням, є дискусійним питанням;

 третя категорія-надання документів за останній звітній період. Існують документи, які не стосуються фінансових питань, а стосується, наприклад, екологічних звітів, і тому дані за останній звітній період не завжди чітко, правильно і однаково розуміються;
четверта категорія- надано інформаційну довідку, яка не містить інформації про банківські реквізити. Порушення неочевидне, оскільки відсутнє посилання на норму законодавства, що передбачає вимагати надання довідки про наявність поточних рахунків.
Європейська практика дозволяє виправити формальні помилки протягом одного робочого дня, але українська дійсність говорить про інше: усі формальні помилки – це є порушенням Закону України «Про здійснення державних закупівель».  На підтвердження цієї тези, доповідач навів приклади Рішень Антимонопольного комітету України та Висновки Уповноваженого органу у сфері державних закупівель МЕРТ.
       Під час круглого столу наші фахівці у сфері державних закупівель, розповіли і про шляхи закріплення цивільного підходу до впровадження механізмів виправлення формальних помилок. Це внесення змін у Закон України «Про здійснення держзакупівель» з виправленням формальних помилок за аналогією з арифметичними помилками, а також розроблення методичних рекомендацій з боку МЕРТ.  
  
Друга частина семінару була присвячена обговоренню формальних помилок у документації та нагальним питанням учасників щодо порушень у сфері державних закупівель. Консультанти «ІБ Редукціонн» жваво дискутували з гостями, моделюючи ту чи іншу ситуацію. Так, наприклад, члени комітету з конкурсних торгів дізнались:  про окремі нюанси проведення процедури запиту цінових пропозицій; про особливості проведення закупівлі в одного учасника щодо передачі електричної енергії; та мовні аспекти у конкурсній документації та  пропозиції учасників конкурсних торгів тощо.  Наразі, наведемо найцікавіші питання та відповіді, що прозвучали в рамках семінару.

Так, наприклад, Олені Хотинській випала честь дати відповідь на питання, що стосується закупівлі в одного учасника:
Запитання:Закупівля в одного учасника (передавання електричної енергії). Повторна процедура.
На початку року було проведено закупівлю у одного учасника за кодом 35.12.1 – передавання електричної енергії. Обсягів до кінця року не вистачило. Планується перерозподіл видатків за статтями та додаткове фінансування. Чи потрібно повторно проводити процедуру закупівлі в одного учасника?
Відповідь:Треба проводити торги на загальних засадах відповідно до ЗУ «Про державні закупівлі».Тобто,якщо сума на закупівлю товарів, робіт та послуг дорівнює або перевищує 100 тис. грн.,виникає необхідність проводити конкурсні торги, не залежно від того чи це кошти від перерозподілу асигнувань чикошти додатково виділені.
Консультант у сфері державних закупівель, Олександра Підгірна, надала відповідь на запитання, що стосується помилок оператора на веб-порталі (Далі – текст питння).

Зап
итання:При проведенні процедури закупівлі з одним учасником інформація була  передана та прийнята оператором на веб-порталі «Державні закупівлі», але оператор самостійно внесла зміни в інформацію про застосування процедури закупівлі в одного учасника, а саме в пункт –джерело фінансування – замість коштів місцевих бюджетів, вказала власні кошти. Допущену помилку портал не виправив і це випадки не поодинокі. Скажіть будь ласка як уникнути цих проблем? Та чи планується відміна нікому не потрібних процедур закупівель в одного учасника (електроенергія, газ, тепло).
Відповідь:Якщо виникає прецедент в якому можна довести вину співробітника веб-порталу «Державні закупівлі», а саме ініційовану з його боку та зроблену без повідомлення та без отримання згоди Замовника зміну інформації в документації, яка оприлюднюється відповідно до Закону у ІБ «ВДЗ» та на веб-сайті «ДЗ», то є можливість безоплатно внести зміни через Державне підприємство «Зовнішторгвидав України». Однак,довести вину співробітника веб-сайту, з досвіду, практично неможливо. Щодо виправлення помилок при оприлюдненні інформації з ініціативи Замовника на веб-сайті «ДЗ» та у ІБ «ВДЗ», вони проводяться за додаткову оплату та розглядаються щодо можливості їх здійснення в кожному окремому випадку.
Насамкінець, консультант Марія Горохова розповіла як правильно провеститендер на закупівлю світла в одного учасника. Запитання звучало так:

Зап
итання:На початку року ми провели тендер на закупівлю світла в одного учасника. Зараз нам виділили додаткові кошт із власних надходжень, які перевищюють 100 тис., але справа в тому, що наш ГЕС ненадає 2 договори. Як нам бути, розірвати договір та провести новій тендер на нову суму, ту , що виділили та ту що залишилась?
Відповідь: Доцільно буде розрахувати, на який місяць припаде момент, коли Вами буде вибрано весь ліміт товару за Вашим договором та заздалегідь, щоб момент завершення нової процедури закупівлі співпав з місяцем закінчення  постачання товару, розпочати нову процедуру закупівлі. Наступним Вашим шагом буде розірвання діючого на цей час договору, на підставі того, що весь об'єм товару вибрано, та укладання нового договору за результатами нової процедури закупівлі, на додатково виділені кошти.
Отже, шановні члени комітету з конкурсних торгів, ми раді стати у пригоді в сутужні моменти та завжди готові відповісти на будь-які ваші питання.
  Редакція «ІБ Редукціон»







Європейські державні закупівлі, партнерство державного   та приватного секторів і торговельні концесії: укладення контракту та виконання договору
24–25 червня 2013 року в Копенгагені відбудеться семінар, що присвячений питанням державних закупівель в Європі.

Комісія запропонувала укласти Угоду про державні закупівлі, яка була переглянута СОТ
22 березня 2013 року Європейська комісія запропонувала Європейській Раді офіційно укласти Протокол про внесення змін в Угоду про державні закупівлі (УДЗ), це обов’язкова юридична угода в рамках СОТ з питань державних закупівель. 

Міжнародний форум з питань електронного уряду в Бахрейні 2013

9 та 10 квітня 2013 року в Бахрейні відбудеться форум присвячений електронному уряду. Щорічний форум, який надасть учасникам можливість обмінятися інформацією, досвідом та знаннями в області інформаційно – комунікаційних технологій.


29 січня 2013 року державні керівники взяли участь в чотириденному навчанні (тренінгу)  з питань державних закупівель.


Державні закупівлі: VI Всесвітня революція

24 – 25 червня 2013 року в університеті Nottingham(Англія) відбудеться шоста з серій найбільш успішних конференцій. Цей захід збере найкращих професіоналів та академіків,  щоб обговорити питання державних закупівель та почути про нові дослідження в регулюванні закупівель.