Уже давно наша країна живе за зворотнім відліком часу. Часу, який залишився до знакової події, на котру очікує більша частина населення України – проведення в Україні Євро-2012. Проте для когось цей захід – лише отримання задоволення від спостереження за улюбленим видом спорту, інші ж можуть не лише побачити події спортивного життя, а й непогано заробити на них. Тим більше, що контролю практично немає. Які ж величезні кошти обертаються навколо підготовки до чемпіонату, годі й говорити. Та чи завжди грошові потоки вливаються у річку раціональних витрат на підготовку до проведення чемпіонату на українських теренах?
Українське законодавство дає залученим до процесу освоєння бюджетних коштів достатньо свободи у їхньому витрачанні, причому у випадку із підготовкою до Євро-2012 практично розв’язує руки окремим структурам.
З 1 серпня 2010 року набрав чинності ЗУ «Про внесення змін до законів України «Про здійснення державних закупівель» та «Про організацію та проведення фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу в Україні» щодо забезпечення здійснення заходів з проведення та підготовки в Україні організації фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу».
Якщо говорити про конкретні зміни, то, по-перше, до частини четвертої статті 2 новоспеченого держзакупівельного профільного закону, яка змальовує випадки, коли окремі закупівлі здійснюються за спеціальними законами, внесли товари, роботи і послуги, котрі закуповуються за кошти, розпорядником яких є спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади із забезпечення здійснення заходів з підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, для виконання завдань і заходів Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу. Разом з цим, статтю 5.1 закону по Євро-2012 розширили інформацією про те, як же саме мають здійснюватися закупівлі, пов’язані із організацією і проведенням заходу. І саме тут було закладено підвалини корупційних євро-схем: придбання необхідного дозволялося здійснювати за неконкурентною процедурою закупівлі в одного учасника, ба більше! – погодження Уповноваженого органу у сфері державних закупівель більше не було потрібно. Достатньо лише поінформувати Міністерство економічного розвитку і торгівлі протягом 5 робочих днів про проведення процедури закупівлі.
Повну версію статті ви можете переглянути, здійснивши передплату електронної або друкованої версії ІБ «Редукціон».