Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Відсутність Моніторингу державних закупівель з боку Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, це



Подальше удосконалення профільного законодавства та впровадження найкращоїсвітовоїпрактики– пріоритетні завдання, що стоять перед Україною в сфері державних закупівель.На цьому наголошували учасники Міжнародної конференції «Впровадження найкращої міжнародної практики державних закупівель в Україні», що відбулася в Одесі 9-10 червня цього року.
 
Два дні плідної роботи було присвячено аналізу сучасного стану вітчизняної сфери держзакупівель, обговоренню проблемних норм та положень держзакупівельного законодавства, питанням застосування Закону України «Про здійснення державних закупівель» у різних галузях господарювання та обговоренню можливих напрямів подальшого розвитку держзакупівельної системи України, запропонованих міжнародними експертами. 
Наразі проблеми використання державних коштів в Україні залишаються надзвичайно гострими. Зацікавленість у заході виявила така велика кількість охочих, що організаторам навіть довелося обмежити число учасників.
Взяти участь у заході, організованому Проектом «Гармонізація систем конкуренції та державних закупівель в Україні до стандартів ЄС», що фінансується Європейським Союзом, зголосилися не лише практики та теоретики та безпосередні учасники держзакупівельного процесу державних закупівель. Жваву зацікавленість виявили і центральні органи виконавчої влади України. Так, доволі чисельною делегацією було представлено на конференції Уповноважений орган – Міністерство економічного розвитку та торгівлі України. Своїх представників надіслали Рахункова палата України, Антимонопольний комітет України, Державна фінансова інспекція України, Міністерство енергетики та вугільної промисловості України, Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України.

  • У сучасних умовах, враховуючи інтеграційні процеси, учасником яких є Україна, подальше реформування сфери державних закупівель слід віднести до пріоритетного напрямку соціально-економічного розвитку держави, - зазначив у вітальному слові до учасників заходу директор департаменту державних закупівель та державного замовлення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України Олександр Аніпко. - Переважна більшість положень чинного закону (Закону України «Про здійснення державних закупівель» - ред.) підтримана світовими експертами як така, що відповідає практиці здійснення державних закупівель відповідно до стандартів і директив ЄС. Поряд з цим, за той проміжок часу, що діє закон, крім позитивних аспектів, стали очевидні й певні його недоліки та проблемні питання, які потребують найскорішого вирішення.
Найбільше, наголосив директор департаменту, непокоїть і замовників, і уповноважений орган складність застосування окремих норм закону, зокрема, довготривалість конкурентних процедур закупівель – понад 2 місяці, неможливість внесення змін до істотних умов договору при стрімкому зростанні цін, велика кількість інформації, що підлягає оприлюдненню. Негайного вирішення потребує і проблема відсутності на даний момент окремих законів України про особливості здійснення закупівель певних товарів, робіт і послуг, передбачених у частині 4 статті 2 закону, котрими забезпечено спрощення механізму даних закупівель на конкурентних засадах.  
  • На нашу думку, з метою подолання зазначених проблем відповідальним міністерствам необхідно прискорити розроблення та подання до Парламенту відповідних законів, - зауважив пан Аніпко. – Водночас Міністерством економічного розвитку і торгівлі України ведеться постійна робота в наближенні законодавства до європейських стандартів та найкращих міжнародних практик. І питання, які залишаються невирішеними на даний час, є предметом подальшої роботи з наближення законодавства з держзакупівель до найкращих світових стандартів. Одним із кроків до подальшого вдосконалення системи держзакупівель може стати впровадження в Україні електронних закупівель, що сприятиме більш ефективному та прозорому використанню державних коштів, а також зниженню рівня корупції у цій сфері.

Повну версію статті ви можете переглянути, здійснивши передплату електронної або друкованої версії ІБ «Редукціон».