Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Відсутність Моніторингу державних закупівель з боку Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, це



Так сталося, що питання вдосконалення сфери державних закупівель у нас вважається парафією законотворців та уповноваженого органу. Думки ж практиків - закупівельників – та й теоретиків – експертів, – як виглядає, мало кого хвилюють. Самі користувачі закону, розуміючи марність своїх зусиль, здебільшого воліють «не набридати» своїми порадами та зауваженнями. Та іноді, коли вже дуже допече, все ж намагаються «достукатися» і вплинути на ситуацію, що склалася. Серед тих, хто не втратив надію на діалог, і депутатський корпус Житомирської облради. 

Про те, які нарікання викликає в замовника чинний Закон України «Про здійснення державних закупівель», ІБ «Редукціон» розповів заступник голови Житомирської облради, голова комітету з конкурсних торгів Володимир Арешонков.
ІБ «Редукціон»: Володимире Юрійовичу,17 травня цього року на п’ятій сесії обласної ради шостого скликання було прийнято Звернення депутатів Житомирської обласної ради до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України щодо внесення змін до Закону України «Про здійснення державних закупівель». Що стало причиною появи цього документу?
Володимир Арешонков: Так, дійсно,в середині травня ми прийняли таке звернення.Причина проста: ситуація, що виникла у сфері державних закупівель, зокрема, в області. Більшість бюджетних установ і організацій Житомирщини, а також комунальні підприємства та установи мають наразі суттєві труднощі при проведенні закупівель товарів, робіт та послуг. Саме на цьому ми й наголосили у своєму зверненні і сподіваємося, що йому буде приділено належну увагу.
ІБ «Редукціон»: У Зверненні вказано, що комітету з конкурсних торгів Житомирської обласної ради не вдалося здійснити закупівлю необхідних«адміністративних послуг у сфері житлового і комунального обслуговування, тобто послуг з утримання службових приміщень обласної ради», застосувавши процедуру закупівлі в одного учасника. Як Ви вважаєте, що саме зашкодило здійсненню цієї закупівлі?
Володимир Арешонков: Як на мене, тут відіграли свою згубну роль і недосконалість закону, і неналежний рівень роботи уповноваженого органу. У результаті, у збитку всі. Отримавши відмову у погодженні застосування процедури закупівлі в одного учасника адміністративних послуг у соціальній сфері, комітет з конкурсних торгів Житомирської обласної ради змушений уже вдруге (!) оголосити відкриті торги, в яких ніхто не бажає брати участь у зв’язку зі специфічністю послуг (у тому числі з технічних причин), та залишити працівників виконавчого апарату і депутатів обласної ради без санітарно-гігієнічного обслуговування службових приміщень, а відповідних працівників без заробітної плати приблизно на шість-сім місяців. Про яку ефективність закупівель і дієвість закону може йтися, коли закупівлю ми почали в лютому, а матимемо послуги, якщо хтось зголоситься прийти на торги, аж у серпні?

Повну версію статті ви можете переглянути, здійснивши передплату електронної або друкованої версії ІБ «Редукціон».