Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Відсутність Моніторингу державних закупівель з боку Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, це



На території України багато підприємств та організацій, які є активними гравцями на держзакупівельному ринку. Їхня діяльність неодноразово висвітлювалася на шпальтах нашого видання. Проте поява замовника, держзакупівлі якого ще не підпадали під пильне око Медіа-варти, завжди викликає підвищену цікавість. Так, у березні на веб-порталі «Державні закупівлі» з’явилася інформація про те, що КП «Міська молочна фабрика-кухня дитячого харчування» м. Харкова збирається закупити цукор. І хоча предмет закупівлі досить прозаїчний, кореспонденти вирішили навідатися у підприємство, аби долучитися до процедури розкриття пропозицій конкурсних торгів. Як ми помандрували та що з цього вийшло – далі.
Розуміючи часом надмірне занепокоєння замовників торгів з приводу візитів преси, а також зважаючи на можливість наявності системи перепусток, медіа-вартові, як правило, намагаються зв’язатися із відповідальною за проведення торгів особою та попередити про свій намір відвідати процедуру розкриття. Реагують замовники, звичайно, по-різному, проте вийти на зв’язок із цим комунальним підприємством виявилося взагалі складно. Почалося все з того, що номер телефону, котрий подавався в оголошенні, не мав жодного відношення до фабрики-кухні. Господар цього номеру пояснила, що це приватна квартира, а поспілкуватися із зазначеною в оголошенні особою – Надією Гарячою – намагаються уже не в перше. Допомогла у пошуках вимога закону про оприлюднення на порталі документації конкурсних торгів: саме там віднайшовся номер телефону, за яким можна було знайти пані Гарячу (наскільки схожі неправильний -654-55-67 – та правильний - 364-55-67 – номери телефонів, пропонуємо вирішити читачам).
Член комітету з конкурсних торгів, директор КП «Міська молочна фабрика-кухня дитячого харчування» м. Харкова, був зовсім не в захваті від присутності кореспондента: не надто ввічливий тон бесіди був завданий ним від початку.
Остаточно вивів з рівноваги Євгена Антіпова маленький чорненький пристрій – диктофон, на який зазвичай ведеться запис процедури. Виключенням для застосування пристрою може бути лише окремий наказ по підприємству, проте і в цих випадках достатньо отримати дозвіл служби охорони. Оскільки фабрика-кухня мало схожа на режимний об’єкт, жодних перепон для користування диктофоном не було.
Усвідомивши це, директор пішов іншим шляхом. Видав суворе розпорядження членам комітету з конкурсних торгів ні про що не говорити і демонстративно увімкнув гучність телевізора, який і без того слугував фоном процедури, на повну. Після проведених дій він просто занурився у спілкування по мобільному телефону, вважаючи, вочевидь, що його функції на цьому закінчено.
Процедуру розкриття вела Надія Гаряча, проте процедурою це можна було назвати лише умовно: адрес учасників присутні так і не дізналися, а назви змагальників потонули у шумі телевізору, який старанно, проте безрезультатно намагалася перекричати голова комітету.
Пропозиції теж були оформлені дещо дивно: незважаючи на те, що законом передбачено подання документів у одному конверті, учасники, вочевидь, за традицією розбили пропозиції на дві частини. Представників же на процедурі не було, комітету було заборонено щось говорити – хто ж піде проти волі директора?! – тож це питання так і залишилося загадкою. Та що вже грішити на конверти учасників, коли самі замовники не надто вправно склали документацію? Принаймні, оцінювати пропозиції планувалося за якимись новими математичними правилами.
Витяг з документації конкурсних торгівна закупівлю цукру КП «Міська молочна фабрика-кухня дитячого харчування» м. Харкова
Методика оцінки
1. Кількість балів за критерієм "Ціна" визначається наступним чином. Пропозиції конкурсних торгів, значення критерію "Ціна" у якої є найвигіднішим (найменшим), присвоюється максимально можлива кількість балів. Кількість балів для решти пропозицій визначається за формулою:
Бобчисл = Цmin / Цобчисл * 70, де
Бобчисл  = обчислювана кількість балів;
Цmin - найнижче значення за критерієм "Ціна";
Цобчисл - значення поточного критерію  пропозиції, кількість балів для якого обчислюється;
50 - максимально можлива кількість балів за критерієм "Ціна".
2. Кількість балів за критерієм "Строк поставки" визначається наступним чином. Пропозиції конкурсних торгів, значення критерію "Строк поставки" у якої є найвигіднішим (найменшим), присвоюється максимально можлива кількість балів. Кількість балів для решти  пропозицій визначається за формулою:
Бобчисл = Пmin / Побчисл * 10, де
Бобчисл  = обчислювана кількість балів;
Пmin - найнижче значення за критерієм "Строк поставки";
Побчисл - значення поточного критерію тендерної пропозиції, кількість балів для якого обчислюється;
20 - максимально можлива кількість балів за критерієм "Строк поставки".
3. Кількість балів за критерієм "Умови розрахунків" обраховується наступним чином:
Умови розрахунків1010Умови розрахунківУмови розрахунків

Назва ступеню критерію Питома вага ступеню
Оплата на протязі 30 банк. днів 30 балів
Оплата на протязі 20 банк. днів 20 балів
Оплата на протязі 10 банк. днів 10 балів
Загальна кількість балів за всіма критеріями розраховується по формулі:
кількість балів за  критерієм “Ціна” + кількість балів за критерієм “Умови   розрахунків” + кількість балів за критерієм “Строк поставки”.
 
Навіть математик-профі навряд чи зможе визначити, яку ж максимальну кількість балів зможе отримати учасник за критеріями «ціна» та «строк поставки»…
Наостанок, проводжаючи кореспондента через контрольно-перепустковий пункт, голова комітету зазначила:

І стало якось лячно…
Медіа-варта з Харкова