Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Чи готова Україна до запровадження електронних державних закупівель



Державі – вигода
Про те, що державні закупівлі мають на меті економне й ефективне витрачання коштів, відомо всім. Щоправда, результати перевірок КРУ та роботи Органу оскарження показують, що теорія нерідко, а то й досить часто, розходиться з практикою. Утім, у тому, що проведення саме конкурсних процедур при закупівлі необхідного, дійсно є ефективним, переконуються все більше й самі закупівельники.
У березні запит цінових процедур на закупівлю устаткування для автоматичного оброблення інформації (придбання комп’ютерної техніки, периферійного обладнання та комплектуючих) проводив Департамент бюджету і фінансів Харківської міськради.
На 7 надісланих запитів комітет з конкурсних торгів отримав 6 пропозицій, в основному від місцевих постачальників. Процедуру розкриття відвідали п’ятеро представників учасників, завітали й гості зі столиці.
Як розповіла заступник голови комітету Тетяна Барвінська, до проведення закупівлі комітет поставився дуже серйозно:
  • Перш за все, ми здійснили аналіз ринку комп’ютерної техніки й програмного забезпечення. Це обов’язково, адже перш ніж проводити торги, ми мали визначити, скільки зможемо закупити необхідних товарів. Тому й досліджували ринок, намагаючись приблизно розрахувати кількість, яку можемо собі дозволити.  Обійтися без такого прискіпливого аналізу неможливо, адже тоді всі зусилля можуть виявитися марними.
Окрім власне комітету з конкурсних торгів, таким аналізом займалося й управління закупівель Департаменту економіки Харківської міськради. Спеціалісти управління в обов’язковому порядку здійснюють моніторинг ринку щодо кожної закупівлі за державні кошти на виконання розпорядження міського голови.
Тож, несподіванкою для вже добряче «обізнаних» членів комітету цінові пропозиції учасників стати не мали, проте їм таки вдалося приємно вразити закупівельників.
Приємний сюрприз підготувало УРА ТОВ підприємство «Спец» салон «Спецвузавтоматика», котре запропонувало найнижчу ціну й перевершило всі очікування комітету з конкурсних торгів.
  • Бачите, моніторинг ринку теж не є абсолютно дієвим у нашій справі. Адже ми вивчали сайти в мережі Інтернет, а отже, в принципі, дивилися ціни роздрібні. Тому й трохи не змогли «підгадати», - говорить Тетяна Барвінська. – Якби знати, як ціни нам запропонують учасники, ми могли б ще кілька одиниць техніки придбати. Але, для того, щоб не вийти за межі виділеної на це суми, й взагалі не залишитися без необхідного, змушені були «перестрахуватися».
Багатого досвіду закупівель у комітету з конкурсних торгів Департамент бюджету і фінансів Харківської міськради немає. Це перше й останнє цього року придбання, що підпадає під дію закону «Про здійснення державних закупівель». Утім особливих нарікань цей нормативно-правовий акт у членів комітету не викликав, навіть навпаки.
  • Як на мене, новий закон чітко регулює державні закупівлі, - говорить секретар комітету Ганна Кухарева. – Щодо цього він зручний у використанні, адже конкретика в формулюваннях є просто вкрай необхідною. Звісно, виникають питання з публікацією, але це вже робота веб-порталу й Вісника державних закупівель, а не закону. Думаю, це суто технічні проблеми, і, мабуть, люди, котрі проводять чимало торгів, уже до Закону «Про здійснення державних закупівель» звикли і їм робота з проведення закупівлі здається значно простішою, ніж нам.
І все ж дещо, говорить пані Кухарева, можна було б удосконалити:
  • Змінити в законі хотілося б, мабуть, навіть не так великий об’єм документів і паперів, як терміни. Здається, тут можна було б і доопрацювати закон, зробити його зручнішим, продумати й чітко прописати терміни, позбавивши членів комітету з конкурсних торгів цього нервування через календарно-робочі дні. А так, у принципі, торги проводити можна і в плані економії коштів – це, безумовно, виправдано.  
Витратити кошти держави так ефективно, як через проведення, наприклад, процедури ЗЦП, переконані члени комітету з конкурсних торгів Департаменту бюджету і фінансів Харківської міськради, звичним шляхом не вдалося б. Тож для держави економічна вигода очевидна. Ось лише шкода, що держава для тих, хто заощаджує, передбачила лише додаткове навантаження «на громадських засадах» та покарання і зовсім забула про винагороду…
Медіа-варта з Харкова