Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Відсутність Моніторингу державних закупівель з боку Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, це



Закупівля продуктів харчування чи не кожного року стає величезною проблемою для українських замовників. Окрім того, що на початку року, як правило, виникають перебої із фінансуванням, а ціни на необхідні продукти змінюються чи не кожного наступного ранку, йдеться про проблему забезпечення безперервного харчування дітей у навчальних закладах. Окремими законами або підзаконними актами щороку представники влади намагаються врегулювати це питання, проте, незважаючи на усі спроби, перші місяці року уже за традицією йменуються «голодними». Не став виключенням і 2011 рік.

Зростаючі ціни
Стрибок цін на продукти харчування, що його було зафіксовано наприкінці 2010 – початку 2011 року, оптимісти намагалися списати на звичне для всіх українців подорожчання перед новорічними святами. Проте новий 2011 наступив, усі свята минули, а ціни не тільки не зафіксувалися на «святковому» рівні, але повзуть догори невпинно.
Саме тому для замовників стає величезною проблемою здійснити закупівлю продуктів харчування. Адже законодавство, яке регулює систему державних закупівель, прописує, що для того, аби торги вважалися такими, що відбулися, до оцінки мають бути допущені хоча б два учасники. Проте як свідчать національні реалії, часом і одного знайти не так уже легко. Продукти харчування – товар, який і без гри із державними підприємствами знайде свого покупця. Збувати його можна як в роздріб, так і гуртом, укладаючи звичайні прямі договори, не беручи участі у державних закупівлях, не докладаючи зусиль до збирання та упорядкування найрізноманітніших паперів та довідок, які до того ж не зовсім дешеві. Так що знайти гравців, які ще й змагатимуться між собою за право постачати продукти харчування навчальному закладу або лікарні в умовах постійно зростаючих цін та неможливості зміни істотних умов договору (до яких, власне, відноситься ціновий показник), стає чи не найголовнішим завданням замовника.
На початку року закупівельники, які купують не продукти харчування, а послуги з харчування, отримали таку собі відстрочку у вигляді Закону України «Про внесення змін до розділу ХІ «Прикінцеві положення» Закону України «Про здійснення державних закупівель» щодо безперервного харчування особового складу Збройних Сил України, учнів (студентів) навчальних закладів та дітей». Нормативно-правовим актом передбачено, зокрема, що замовникам, які мають забезпечити безперервне харчування зазначених категорій за державні кошти, дозволено укладати договори про закупівлю послуг з харчування із суб’єктами господарювання - переможцями процедури закупівлі у 2009-2010 роках в межах відповідних бюджетних призначень, із строком їх дії до 31 березня 2011 року.
Проте час спливає, і не так уже й багато залишилося до того моменту, коли цей предмет закупівлі знову буде переведено на конкурсну основу.
Як же мають вчиняти розпорядники державних коштів, аби вдало провести закупівлю продуктів харчування на рік? Розглянемо алгоритм дій тих підприємств та організацій, які підпадають під дію ЗУ «Про здійснення державних закупівель».

Повну версію статті ви можете переглянути, здійснивши передплату електронної або друкованої версії ІБ «Редукціон».