Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Чи готова Україна до запровадження електронних державних закупівель



Давно відомо, що в енергетична галузь нашої країни пронизана корупційними схемами, які діють і по нині. Звичайно, варто сподіватися, що в боротьбу з налагодженими механізмами ступив електронний сервіс ProZorro. Але, як показує дійсність, і цей сервіс безсилий.
 
29 вересня 2016 р державна енергопостачальна компанія ПАТ «Миколаївобленерго», оголосила тендер на закупівлю трифазних багатотарифних лічильників електроенергії з реле відключення потужністю 5-60А в кількості 1000 шт. на сайті електронної системи державних публічних закупівель ProZorro з порушенням антимонопольного законодавства.
Дата прийому пропозицій по тендеру 29 вересня 2016р, кінцевий термін подання тендерних пропозицій 24 жовтня 2016р, дата початку аукціону 25 жовтня 2016р., Та дата закінчення періоду уточнень - 14 жовтень 2016р. Здавалося б, все дійсно «прозорро».
 
Але, 12 жовтня 2016р., За два дні до проведення аукціону в системі ProZorro відбувається кардинальна зміна технічних вимог закупівлі приладів на користь тільки однієї копманіі-претендента.
Аналіз, проведений експертами галузі показав, що новим технічним вимогам відповідає продукція тільки одного сумнозвісного українського виробника ТОВ «Нік», метою якого є монополізація ринку приладів обліку електроенергії та отримання надприбутку на незаконних підставах. Терміновість, з якою була проведена повна заміна технічних вимог і характер змін з тим, що вказана продукція тільки одного виробника, відкрито демонструють про наявність корупційної складової між єдиним постачальником і енергокомпанією.
 
Таким чином, навіть ті сервіси, які покликані зміцнювати і виводити «з тіні» українську економіку, без будь-яких обмежень, стимулюють промисловий колапс серед вітчизняних виробників, повністю перешкоджаючи розвитку демократичної ринкової економіки і здоровою конкуренцією на ринку.
 
Проведення подібних тендерів повністю дискредитує діяльність електронної бази ProZorro, що реалізує публічні державні торги в режимі онлайн і основним завданням якого є боротьба з корупційними схемами між постачальниками і державними закупщиками. І механізми, які були відпрацьовані на раніше «непрозорих» тендерах продовжують активно функціонувати і зараз.
джерело: http://nikvesti.com/articles/95940