Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Відсутність Моніторингу державних закупівель з боку Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, це



Шановні читачі!
Радо вітаємо вас на шпальтах Інформаційного бюлетеня «Редукціон»! Нову реформу закупівель у нашій державі остаточно було введено в дію з 1 серпня цього року, і кожен з українців може побачити трансформацію традиційних закупівель в електронні.
«Ми вже перейшли той рубікон, коли повернення до паперових торгів буде виглядати рудиментом» —таке інтерв’ю із заступником Глави Адміністрації Президента України з питань реформ Дмитром Шимківим читайте на стор. 57–61.
Можна з упевненістю говорити лише про те, що Prozorro успішно реалізує принцип «усі бачать усе». Інформація про торги цілковито доступна і конкурентам, і громадським активістам, і журналістам, отже існують високі шанси, що будь-яку махінацію чиновників можна розкрити. Наскільки великим є ефект для бюджету — нині стверджувати складно, розповів Андрій Попов у своїй статті «Півтора року Миколаївській області в PROZORRO: цифри, очікування й реальність» на стор. 67–70.
Як Учасникам торгів досягти перемоги в електронних аукціонах — відповідь про це читачі можуть знайти в таких матеріалах:
«ПРОЗОРРО» як механізм системи публічних закупівель — вірогідність перемоги Учасника в аукціоні» — стаття Владислава Зубара на стор. 34–51;
«Як не програти тендер на PROZORRO» — стаття Сергія Сагуна на стор. 54–55.
Сфера публічних закупівель складається не тільки з системи «Прозорро», а й з інших підзаконних нормативних актів. У соціальних мережах, зокрема у групі «Спільнота реформаторів державних закупівель», відбувається обговорення змін до Закону України «Про публічні закупівлі», і таких змін пропонується внести декілька сотень (можливо, тоді наші закупівлі відповідатимуть Директивам ЄС, проте є час в України до 2018 року). Невідповідність нормативних актів, що регулюють сферу публічних закупівель, до Конституції України та вітчизняного законодавства примушує громадян звернутися до Окружного адміністративного суду м. Києва.  Зі змістом адміністративних позовів можна познайомитись у статтях: «ДО СУДУ ПОДАЛИ ПОЗОВ ЩОДО ПОВНОЇ ВІДМІНИ СИСТЕМИ «ПРОЗОРРО» ЧЕРЕЗ «НЕЗАКОННІСТЬ» ПОСТАНОВИ КАБМІНУ» на стор. 75–83 та «ПОЗОВ ВІД ГРОМАДЯН ДО ДП «ПРОЗОРРО» на стор. 70–75.
Шановні читачі, наша редакція має бажання визначити власну позицію стосовно реформ у сфері державних/публічних закупівель: ми за реформу, що повинна відповідати Директивам ЄС та законодавству України. Підкреслюємо — ми за реформування системи «Прозорро» з метою виправлення всіх резонансних недоліків. Зокрема, на нашу думку, цинічно відбувається побудова публічних закупівель через цензуру — читайте  «ЗАБОРОНЕНА ІНФОРМАЦІЯ ТА ЦЕНЗУРА ВІД «ПРОЗОРРО» на стор. 66.
Також читайте матеріали наших постійних рубрик.
У наступному числі №10 ви зможете дочитати статтю Олександра Єрофеєва про електронні закупівлі в Білорусі, познайомитися з думками адвоката А. Камінські щодо прогалин у публічних закупівлях, прочитати оглядову статтю щодо круглого столу «Повний перехід на ProZorro: результати першого місяця та подальші плани реформи публічних закупівель».

Інформаційний бюлетень «Редукціон» проводить виїзні семінари і під час зустрічі з читачами готовий обговорити новітні зміни. Бажаємо всім плідної роботи і цікавого знайомства з новаціями електронних закупівель. У період щоденної роботи запрошуємо відвідати нашу сторінку на Facebook та поділитися своїми думками.
До зустрічі на шпальтах бюлетеня!
 
Зміст «ІБ Редукціон» / № 7-8-9 (125-126-127) —  липень-серпень-вересень 2016
1. НОВИНИ                  2
2. ЗАКОНОДАВСТВО
  Постанова КМУ № 396. Про внесення змін   до Порядку функціонування електронної   системи закупівель та проведення авторизації   електронних майданчиків ..........................12
  Постанова КМУ № 467. Про затвердження   Порядку використання коштів, передбачених   у державному бюджеті для фінансової   підтримки забезпечення функціонування   веб-порталу з питань державних закупівель ........12
  Постанова КМУ № 568. Про внесення змін   до Положення про Міністерство економічного   розвитку і торгівлі України .........................13
  Наказ МЕРТУ № 1398. Про внесення зміни   до пункту 2 наказу Міністерства економічного   розвитку і торгівлі України від 18.03.2016 № 473 ...14
  Щодо виправлення технічних (механічних)   помилок, допущених комітетом з конкурсних   торгів при заповненні форм документів   у сфері державних закупівель після їх оприлюднення   на веб-порталі Уповноваженого органу .............14
  Лист-роз'яснення № 3302-06/8257-06   від 22.03.2016. Щодо набрання чинності та введення   в дію Закону України «Про публічні закупівлі»  .......15
  Лист-роз'яснення № 3302-06/12875-06   від 29.04.2016. Щодо здійснення
  закупівель замовниками ..........................18
  Лист-роз'яснення № 3302-06/29640-06   від 14.09.2016. Щодо планування закупівель .......21
  Лист-роз'яснення № 3302-06/21890-07   від 15.07.2016. Щодо застосування
  переговорної процедури закупівлі у разі,   якщо замовником було двічі відмінено тендер.
  Щодо використання електронної системи закупівель   суб’єктами, які не є замовниками у розумінні Закону.
  Щодо оприлюднення звіту про укладені договори ...23
  Лист-роз'яснення № 3302-06/29267-08   від 12.09.2016. Щодо визначення
  Уповноваженої особи  .............................25
  Проект Постанови про прийняття за основу   проекту Закону України про внесення змін   до Закону України «Про публічні закупівлі»  (щодо обмеження участі у закупівлях учасників   з офшорним статусом) .............................26
  Заява Держспецзв’язку стосовно надання   Атестату відповідності КСЗІ Єдиного державного   реєстру електронних декларацій ...................27
3. ОГЛЯД ЗАКОНОДАВСТВА
  Огляд законопроектів щодо сфери   публічних закупівель  ..............................29
4. ПРАКТИКУМ. КОНСУЛЬТАЦІЇ
  «Прозорро» як механізм системи публічних   закупівель — вірогідність перемоги учасника   в аукціоні. Владислав Зубар ......................34
  Аукціон СЕТАМ: як купити квартиру   за $ 20 000. Марина Лишак  ................51
  Як не програти тендер на ProZorro. Сергій Сагун ....54
  Затверджено новий Звіт для неприбуткових   організацій  ..................................56
5. ІНТЕРВ’Ю
  Дмитро Шимків: «У Верховній Раді знаходяться   39 законів щодо спрощення ведення бізнесу»  ......57
6. ОГЛЯД СКАРГ АМКУ
  Скарги АМКУ: коли всі неправі. Андрій Попов ......63
7. ПУБЛІЦИСТИКА
  Заборонена інформація та цензура від «Прозорро» ..66
  Півтора року Миколаївській області в Prozorro:   цифри, очікування й реальність. Андрій Попов .....67
  Позов від громадян до ДП «Прозорро» ..............70
  До суду подали позов щодо повної відміни   системи «Прозорро» через «незаконність»   постанови Кабміну ................................75
  П'ять тендерних фіаско на Рівненщині та Волині  ....83
  Опора для ProZorro: «Зовнішторгвидав»   перетворилося на «Прозорро»........85
  Публічні закупівлі через реформу «Прозорро»
  «знекровлюють» бюджет? ..........................89
8. ПИТАННЯ ЩОДО ДЕРЖЗАКУПІВЕЛЬ
ТА ВІДПОВІДІ НА НИХ
  Запитання-відповіді щодо дії Закону України   «Про публічні закупівлі» ........90
9. МІЖНАРОДНИЙ ДОСВІД
  Етапи проведення електронного аукціону   із зазначенням термінів. Олександр Єрофеєв  .....92