Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Яку процедуру закупівлі Ви найчастіше використовуєте?







Сфера державних закупівель України є чи не «найрухливішою» з усіх сфер господарювання. Змін (до того ж надзвичайно численних) зазнає не лише законодавство. Лихоманить і Уповноважений орган: протягом 2010 року змінювалося як керівництво тодішнього Міністерства економіки України, так і (аж п’ять разів!) Департаменту державних закупівель. Звісно, подібна ситуація ніяк не сприяла повноцінній роботі. Тепер, здається, все усталилося, відбулася адміністративна реформа, а до Департаменту державних закупівель та державного замовлення прийшла нова команда. Про першочергові завдання відомства, що опікується сферою держзакупівель ІБ «Редукціон», розповів кандидат наук з державного управління, заступник директора Департаменту державних закупівель та державного замовлення Владислав Зубар.  


ІБ «Редукціон»: Владиславе Володимировичу, в попередні роки функціонування тодішнього Міністерства економіки України як Уповноваженого органу в сфері державних закупівель викликало чимало зауважень. Які зміни очікуються нині, на що розраховувати закупівельникам та учасникам конкурсних торгів від Уповноваженого органу в цілому й від Департаменту державних закупівель і державного замовлення зокрема?
Владислав Зубар: Так, звісно, колишня робота Уповноваженого органу, а особливо останніх 5-6 років, влаштовувати не могла. І це я можу стверджувати не як чиновник, а як фахівець, котрий багато років дуже тісно співпрацював і з замовниками, і з учасниками торгів, як людина, за плечима якої багаторічний досвід здійснення державних закупівель, і як колишній головний редактор ІБ «Редукціон». Адже до нашого видання надходило багато листів, багато звернень, в яких люди дійсно скаржилися на роботу Уповноваженого органу. Наші фахівці уважно стежили за діяльністю Міністерства економіки України, і назвати її хорошою підстав не було, мало того, виникало питання, наскільки Уповноважений орган є уповноваженим у сфері державних закупівель. Утім, справедливості заради, треба відзначити, що історія держзакупівель України пам’ятає часи, коли сфера була в надійних руках. З великою повагою люди, котрі займаються закупівлями від самого початку, років з десять, згадують Світлану Нєжнову і Олександра Шатковського, Сергія Яременка, і Зінаїду Максименко, які працювали саме в управлінні (департаменті) державних закупівель, й котрі, можна сказати, стояли біля витоків сфери. Дуже багато зробила для сфери в цілому перший начальник управління державних закупівель Мінекономіки, прекрасний викладач, майстер своєї справи, неперевершений фахівець Надія Обушко. Робота того управління дійсно була активною й спрямованою на розвиток сфери. Звісно, перипетії останніх років не могли не позначитися на діяльності відомства. Та й скидається на те, що завдання – розвиток і становлення сфери держзакупівель – не стояло перед тодішнім керівництвом.
ІБ «Редукціон»: Владиславе Володимировичу, Ви добре знаєте держзакупівельний процес зсередини – і з боку замовника, і з боку учасника. Тепер відкрився інший кут зору –  Уповноваженого органу. Якою нині здається вам сфера держзакупівель, яким є, так би мовити, «вид зверху»?
Владислав Зубар: Мушу сказати, що до «виду зверху» ще далеко (сміється). Ми – працівники департаменту – «варимося» в тому ж казані, що й замовники. Тому сказати, що є можливість поглянути відчужено чи, не дай Боже, зверхньо, не можна. Це ті ж проблеми закупівельного процесу, тільки з третього боку.
ІБ «Редукціон»: У сфері державних закупівель Ви вже десять років. Досвідпопередньої роботи став у нагоді?
Владислав Зубар: Безумовно.Досвід регіонального погляду на сферу, я вважаю, для нинішньої діяльності є безцінним. Взагалі, якщо максимально спростити формулювання, то можна сказати, що всі наші проблеми, не лише держзакупівельні, а взагалі проблеми в країні – від відірваності влади від народу. На щастя, є розуміння причин цього у керівництва держави. Не випадково був прийнятий Указ Президента України №1085/2010 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади», в якому як мету, зокрема, записано: «усунення дублювання повноважень, підвищення ефективності державного управління». Думаю, країна зможе вибратися з тієї прірви, в яку скочувалася кілька років поспіль.


Повну версію статті ви можете переглянути, здійснивши передплату електронної або друкованої версії ІБ «Редукціон».