Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Яку процедуру закупівлі Ви найчастіше використовуєте?







За словами експерта Відділу боротьби з корупцією Центру політичної студій та аналітики Ольги Зеленяк, ситуація із блокування тендерної процедури “Укрзалізниці” із закупівлі дизпалива викликала резонанс, однак подібні речі відбуваються доволі часто

КИЇВ. 4 березня. УНН.Блокування тендерів через Антимонопольний комітет України, як спосіб впливу на замовника, доволі поширена практика. Для того, щоб унеможливити побідні зловживання збоку учасників конкурсних торгів, необхідна відповідна законодавча база. Таку думку у коментарі УНН висловила експерт Відділу боротьби з корупцією Центру політичної студій та аналітики Ольга Зеленяк.

За її словами ситуація із блокування тендерної процедури “Укрзалізниці” із закупівлі дизпалива викликала резонанс, однак подібні речі відбуваються доволі часто.

Нагадаємо, що тендер “Укрзалізниці” заблокували компанії “ОККО” та “Елемент Нафта”, що може призвести до зупинки потягів через нестачу дизельного пального.

“Цей випадок є резонансним — саме тому він отримав так увагу громадськості. Це типова ситуація для державних закупівель, це часто трапляється, на жаль”, — сказала О.Зеленяк.

За її словами, блокуючи через АМКУ тендерні процедури, окремі учасники закупівель намагаються вплинути на замовника.

“Це такий спосіб спричинити вплив на замовника, аби якось рахувались із учасником.

Я знаю випадок, коли у Білій Церкві управління освіти цілий рік не мало змогли цілий рік закупити продукти харчування для дітей, тому що безкінечно оскаржувала ця процедура.

Ми вже рухаємось у правильному напрямку, наприклад останні зміни в закон про державні закупівлі — АМКУ разом із Мінекономіки та експертами внесли певні зміни, які не дозволяють оскаржувати різним учасникам одні і ті ж самі порушення. Тобто, якщо я поскаржилась — наступний учасник не може на те ж саме поскаржитись. Таким чином, це пришвидшить термін розгляду скарги в АМКУ, всі знаємо, о цей процес триває не кілька днів”, — розповіла експерт.

До того ж, за її словами, унеможливити зловживання окремих компаній правом оскарження тендеру до АМКУ дозволить ЗУ “Про публічні закупівлі”.

“25 грудня Верховна Рада України прийняла Закон „Про публічні закупівлі“.

Закон вводиться в дію з 1 квітня 2016 року — для центральних органів виконавчої влади та замовників, що здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, а з 1 серпня 2016 року — для всіх замовників. Тобто, повний перехід на електронну систему публічних закупівель відбудеться протягом 2016 року. Маємо надію, що це розставить всі крапки над „і“, і це виправить ситуацію у сфері держзакупівель”, — зазначила О.Зеленяк.

Разом з тим, член Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики Михайло Головко вважає, що уникнути безпідставного блокування тендерів допоможе удосконалення законодавства.

“А саме, необхідно чітко прописати, що саме є порушенням, що можна оскаржувати, а що ні. І далі, як наслідок: якщо згідно Закону тендер пройшов чесно і прозора — то сторона, на яку подають скаргу — матиме право відмовити у позові. І крапка.

Ми маємо чимало прикладів блокування тендеру через його багаторазове оскарження. Для того, щоб такі інциденти не повторювалися — треба удосконалити наше законодавство”, — сказав він.

При цьому, заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції Віктор Чумак вихід із такої ситуації вбачає у запроваджені електронних торгів.

“Існує єдиний правильний шлях, щоб уникнути безпідставного та необґрунтованого блокування тендерів — електронні торги: все чітко, прозоро і жодного контакту із чиновником”, — аргументував нардеп.
джерело: http://www.unn.com.ua/uk/exclusive/1552789-poboroti-praktiku-bezpidstavnogo-blokuvannya-tenderiv-dozvolyat-elektronni-torgi-eksperti-pro-zakupivli-ukrzaliznitsi