Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Відсутність Моніторингу державних закупівель з боку Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, це



Шановні читачі!
Закінчилися новорічні свята, і, як завжди, занурюючюсь у невідкладні завдання, кожна розумна людина починає впорядковувати свою роботу. Знакові проблеми початку року — закупівля газу, визначення предмета закупівлі за новим класифікатором, перелік відкритих єдиних державних реєстрів, прийняття наприкінці 2015 року законопроекту № 3559 та доопрацювання Закону України «Про публічні закупівлі». Регулятор у сфері державних закупівель роз’яснив, яким чином проводити закупівлі за двома класифікаторами, хоча насправді мало хто зрозумів, у який спосіб це робити, і тому показники третьої- п’ятої цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» ніхто не пише, а пишуть усі дев’ять знаків класифікатора. Згідно зі своїми повноваженнями, Мінекономрозвитку на офіційному сайті розмістило інформацію про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним. Замовникам уважно треба ознайомитися з цими державними реєстрами, для того щоб правильно вимагати підтвердження кваліфікації та вимог ст. 17 відповідно до положень Закону України «Про здійснення державних закупівель». Наприклад, довідка з реєстру податкової не буде вважатися довідкою з державного реєстру, отже, залишається необхідність платникові податків отримувати довідки в паперовому вигляді безпосередньо в органі доходів і зборів. Поспіхом прийнятий уночі 25.12.2015 р. Верховною Радою України Закон України «Про публічні закупівлі» (законопроект № 3559), який забезпечує законодавче підґрунтя для наступного етапу реформи держзакупівель — повного переходу на електронні тендери, — біль- ше місяця доопрацьовували в стінах Верховної Ради. Докладніше про це читайте у статті «У нас учора процедур було п'ять, але вчора, а се- годні три, проте три…». Справжньою проблемою для суспільства стало проведення закупі- вель газу відповідно до положень Закону України «Про ринок природно- го газу», постанов НКРЕКП та роз’яснення Мінекономрозвитку. Докладніше про аналіз цієї проблеми дивіться в статтях «Закупівля природного газу — абетка споживача» та «Постачання природного газу — на вирішення проблемних питань зареєстровано законопроект за № 4034». Також хочемо звернути вашу увагу на статтю Кристини Аврамченко «Чи зможе український бізнес заробити на євротендерах?» та оглядову статтю «Кілька слів про ринок державних закупівель ЄС та переваги приєднання України до Угоди про публічні закупівлі СОТ GPA WTO». Головною цікавинкою є те, що з 1 січня 2016 року українські компанії отримають доступ до тендерів, організовуваних країнами ЄС для закупівлі товарів та послуг, а також підказка, як відшукати інформацію на єдиному Європейському порталі http://ted.europa.eu та підтвердити свою кваліфікацію на європейських торгах. З поточного числа інформаційного бюлетеня «Редукціон» починаємо вас знайомити з «Посібником для виявлення сумнівних закупівель», продовження — у наступному числі. Також у наступному числі ІБ «Редукціон» (№ 2-3 за лютий-березень 2016 року) читайте: — Закон України «Про публічні закупівлі з коментарями». — Електронні аукціони — новий шлях боротьби з корупцією? — Огляд Електронних торговельних майданчиків проекту «Прозорро» та інші цікаві матеріали. Редакція Інформаційного бюлетеня «Редукціон»
ЗМІСТ
«ІБ Редукціон» / № 1 (119) — січень 2016
1. НОВИНИ 2 2. ЗАКОНОДАВСТВО МЕРТУ. Щодо надання відповіді. Вих. № 302-05/40276-07 від 02.12.2015. . . 8
Щодо інформації про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним. Вих. № 3302-06/906-06 від 15.01.2016. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
Щодо внесених змін до Порядку визначення предмета закупівлі. Вих. № 3302-06/1430-06 від 20.01.2016. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12
Щодо закупівлі природного газу та послуг з розподілу природного газу. Вих. № 3302-05/40083-06 від01.12.2015. . 14
Наказ МЕРТУ «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі». . . . . . . . . . . 16
3. ОГЛЯД ЗАКОНОДАВСТВА Огляд нормативно-правових актів. Олена Лахно. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20
4. ПРАКТИКУМ. КОНСУЛЬТАЦІЇ Постачання природного газу — на вирішення проблемних питань зареєстровано законопроект за № 4034. . . 22
Закупівля природного газу — абетка споживача. Владислав Зубар. . . . . . 23
Кілька слів про ринок державних закупівель ЄС та переваги приєднання України до Угоди про публічні закупівлі СОТ GPA WTOі. . . . . . . . 31
У нас учора процедур було п'ять, але вчора, а сегодні три, проте три. Владислав Зубар…. . . . . . . . . . . . 33
Новий класифікатор. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36
5. АНАЛІЗ СУДОВОЇ ПРАКТИКИ Чи може замовник зменшувати строки складання та подання фінансової звітності? Андрій Попов. . . . . . . . . . . . . . . . . . 39
6. ПУБЛІЦИСТИКА Посібник для виявлення сумнівних закупівель. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 47