Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Відсутність Моніторингу державних закупівель з боку Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, це



Нарешті наблизитися до досвіду розвинених країн допомогли зміни у Закон України «Про здійснення державних закупівель», які були внесені законом від 07.06.2012 №4917-VI. Йдеться про процедуру електронного реверсивного аукціону (далі ЕРА). Адже саме ця процедура ґрунтується на принципах, за якими працюють ринкові економіки розвинених країн. Процедура електронного реверсивного аукціону процедура закупівлі в електронній формі, яка передбачає проведення відкритих торгів у формі аукціону за методом зниження ціни договору (лота), проведення якої забезпечується оператором електронного майданчика на сайті в мережі Інтернет у режимі «он-лайн», з використанням електронного цифрового підпису. Отже, спробуємо розібратися з цією процедурою більш детально, розглянувши основні етапи її проведення.
 
1. Сфера застосування процедури ЕРА.
Відповідно до ч.4 Прикінцевих Положень абзац сьомий пункту 12 розділу I цього Закону щодо обов'язковості застосування процедури електронного реверсивного аукціону застосовується з 01 січня 2013 року, за винятком випадку, визначеного в пункті 5 цього розділу. Згідно з п.5 цього розділу встановлюється, що у разі прийняття окремого рішення Кабінету Міністрів України про впровадження пілотних проектів із застосування процедури електронного реверсивного аукціону у сфері державних закупівель положення щодо обов'язковості застосування процедури електронного реверсивного аукціону діятиме в межах, визначених таким рішенням. Процедура електронного реверсивного аукціону підлягає обов'язковому застосуванню замовником, що здійснює закупівлі за державні кошти, щодо товарів, робіт та послуг, включених до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України за поданням Уповноваженого органу, якщо очікувана вартість предмета закупівлі такого товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 100 тисяч гривень (у будівництві 300 тисяч гривень), а робіт 1 мільйон гривень. Щодо товарів, робіт та послуг, закупівля яких не вимагає застосування процедури електронного реверсивного аукціону відповідно до цієї частини, замовник може самостійно приймати рішення про закупівлю із застосуванням процедури електронного реверсивного аукціону, якщо інше не визначено цим Законом.
 
2. Електронний документообіг при здійсненні процедури ЕРА.
Уся інформація, документація і оголошення, пов'язані з проведенням процедур ЕРА, направляються замовниками, претендентами, Уповноваженим органом, Державною казначейською службою України, Антимонопольним комітетом України, іншими органами державної влади, на які покладено здійснення функцій контролю у сфері державних закупівель, операторами електронних майданчиків у вигляді електронних документів. Згідно зі ст.5 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» електронний документ документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов'язкові реквізити документа. Склад та порядок розміщення обов'язкових реквізитів електронних документів визначається законодавством. Обов’язковим реквізитом електронного документа, який використовується для ідентифікації автора та/або підписувача електронного документа іншими суб'єктами електронного документообігу, є електронний підпис.
У Законі України «Про електронний цифровий підпис» наводиться визначення електронного цифрового підпису. Це вид електронного підпису, отриманого за результатом криптографічного перетворення набору електронних даних, який додається до цього набору або логічно з ним поєднується і дає змогу підтвердити його цілісність та ідентифікувати підписувача. Електронний цифровий підпис накладається за допомогою особистого ключа та перевіряється за допомогою відкритого ключа. У світі електронних документів підписання документа за допомогою графічних символів втрачає сенс, тому що підробити і скопіювати графічний символ можна нескінченну кількість разів. Електронний цифровий підпис є повним електронним аналогом звичайного підпису на папері, але реалізується не за допомогою графічних зображень, а з допомогою математичних перетворень змісту документа.
Надавати електронні ключі мають право тільки спеціальні центри сертифікації ключів. Центром сертифікації ключів може бути юридична особа незалежно від форми власності або фізична особа, яка є суб'єктом підприємницької діяльності, що надає послуги електронного цифрового підпису та засвідчила свій відкритий ключ у центральному засвідчувальному органі або засвідчувальному центрі.
Слід зазначити, що відповідно до ч.7 Прикінцевих Положень Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про здійснення державних закупівель» щодо впровадження процедури електронного реверсивного аукціону» передбачено, що до 01 квітня 2013 року у разі неготовності відповідного органу Державної казначейської служби України до реєстрації договорів про закупівлю для реєстрації бюджетних зобов'язань, що випливають з договору про закупівлю, укладеного у формі електронного документа, замовник має надати такому органу Державної казначейської служби України паперову копію договору, завірену підписом уповноваженої особи та печаткою замовника.

Повну версію статті ви можете переглянути, здійснивши передплату електронної або друкованої версії ІБ «Редукціон».