Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Відсутність Моніторингу державних закупівель з боку Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, це



Реформування й оновлення сфери державних закупівель як однієї з важливих складових економіки будь-якої країни, беззаперечно, свідчить про невпинний економічний розвиток держави. Неабияких успіхів у цій справі сподіваються досягти наші російські колеги.
Нещодавно у Москві відбувся VIМіжнародний форум «Державні і корпоративні закупівлі: реформа системи закупівель ІІІ».  Участь у заході взяли представники27 регіонів країни, очільники уповноважених органів з розміщення державного замовлення РФ, керівники навчальних закладів з підготовки спеціалістів з державних, муніципальних і корпоративних закупівель, провідні російські й міжнародні експерти в сфері державних закупівель, представники Європейського банку реконструкції і розвитку, України і Білорусі.  
Уже від початку липня 2012 року корпоративний сектор Росії починає здійснювати закупівлі за новим Федеральним законом Російської Федерації № 223-ФЗ «Про закупівлі товарів, робіт, послуг окремими видами юридичних осіб», а на кінець місяця заплановано розгляд у першому читанні проекту закону «Про федеральну контрактну систему». Обговоренню недалекого майбутнього вітчизняної системи держзакупівель, а також ознайомленню зі здійсненням закупівель найближчими сусідами й присвятили учасники три дні роботи. 
 
Найближчі перспективи
З результатами діяльності щодо впровадження новітніх змін у законодавство делегатів форуму ознайомив заступник міністра економічного розвитку Росії Михайло Осеєвський. Як розповів чиновник, одним з основних здобутків останнього часу стало знаходження компромісу Міністерством економічного розвитку РФ і Федеральною антимонопольною службою Росії, що є вкрай важливим, оскільки розбіжності в розумінні концепції ФКС двох відомств не давали надії на розвиток системи як такої взагалі. Заступник міністра окреслив основні значущі аспекти проекту Федеральної контрактної системи:

  • Планування розміщення державного замовлення, що існує в теперішньому вигляді ми вважаємо найбільш виправданим.  Модель і структура оприлюднення інформації, що наразі описана в законі є оптимальною, вона дозволить не перевантажувати плани закупівель і плани графіків надмірними відомостями, й водночас дає всі необхідні сигнали бізнесу, аби координувати справи.
Відповідно до проекту закону про ФКС, в Російській Федерації незабаром будуть створені так звані контрактні служби, котрі організовуються у державних замовників із середнім планованим обсягом закупівель більше 100 млн. руб.. Утім основна маса замовників залишиться без таких підрозділів спеціалістів, оскільки створення служби, яка професійно займатиметься винятково процедурами за нижчих обсягів закупівель, є недоречним. Чимало уваги пан Осеєвський приділив новаціям, що торкнуться видів процедур закупівель, а також проблемі демпінгу цін, з якою зіштовхнулися російські колеги під час проведення електронних аукціонів.
  • Антидемпінгові заходи ми теж підправили. В разі, якщо ціна знижуватиметься нижче ніж на 25%, вимагатиметься надання переможцем відповідного обгрунтування й розрахунків такої пропозиції; у випадку закупівлі товарів - підтвердження від виробника, а також інші, наприклад, складські документи. Якщо закуповуються роботи й існує саморегулювання, то вимагатиметься висновок саморегульованої організації, - наголосив заступник міністра. - Це серйозна новела , ми обговорювали її з профоб’єднаннями, в першу чергу, з будівельниками. Це саме їхня пропозиція, яка вимагатиме від учасників серйозного й відповідального ставлення до своєї роботи.  Крім того, у випадку зниження ціни на 25% імперативно закон встановлює забезпечення виконання контракту в розмірі 30% від вартості контракту. Ми вважаємо, що це має отверезити потенційних учасників, котрі не до кінця розуміють свої дії.

Повну версію статті ви можете переглянути, здійснивши передплату електронної або друкованої версії ІБ «Редукціон».