Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Відсутність Моніторингу державних закупівель з боку Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, це



Сфера державних закупівель будь-якої країни в своєму розвитку, безумовно, має пройти всі стадії. Перехід від паперового до електронного варіанту в українських умовах, вочевидь, неможливий без заходу на біржі, адже саме вони можуть запропонувати свої майданчики в якості майбутніх електронних. Утім, ті, кому вже довелося здійснити закупівлі через біржові торги, відзначають й інші переваги пункту 6 частини другої статті 39 Закону України «Про здійснення державних закупівель».
Про це йшлося 08 травня 2012 року в Києві на Нараді з питань розвитку біржових торгів у сфері державних закупівель. Зацікавленість у заході, організованому Товарною біржею «Універсальна міжрегіональна» за підтримки Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, виявили представники державних замовників торгів, міжнародні експерти і вітчизняні фахівці.
Нагальність проведення такої наради продиктована поки ще недостатнім рівнем інформованості українських закупівельників щодо здійснення процедури закупівлі в одного учасника на товарній біржі.
 
Очевидні переваги
З механізмом здійснення власне біржових торгів учасників заходу ознайомив президент товарної біржі «Регіон-Ресурс» Юрій Волковинський. Докладна розповідь виявилася дуже цікавою, оскільки багатьом закупівельникам цей вид торгів абсолютно невідомий.
Біржовим торгам у сфері держзакупівель присвятив свій виступ президент Товарної біржі «Універсальна міжрегіональна» Геннадій Островерх. Визначивши всі особливості здійснення закупівлі в одного учасника на товарних біржах, а також окресливши коло проблемних питань, на які варто звернути особливу увагу під час здійснення процедури, пан Островерх висловив глибоке переконання в цілковитій конкурентності цієї по суті неконкурентної процедури.

  • Перевага застосування закупівлі через товарні біржі полягає не лише в значному скороченні терміну процедури, хоча будь-хто із закупівельників погодиться, наскільки важливим є саме цей момент, - зауважив Геннадій Островерх. – Головне, як на мене, в тому, що замовник, проводячи неконкурентну процедуру – закупівлю в одного учасника, – на біржі має змогу здійснити її в умовах абсолютної прозорості й високого рівня конкуренції. Адже механізм біржових торгів передбачає конкурентний відбір переможця. Чого, погодьтеся, часто не вдається домогтися навіть під час відкритих торгів. 
До того ж , як запевнив пан Островерх, біржа бере на себе й обов’язки з певного контролю за діями і замовника, і учасника торгів:
  • Відповідно до роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, початком закупівлі в одного учасника на товарній біржі є публікація інформації про закупівлю, передує їй інформація про визначення переможця на біржових торгах. Ми, як сторона зацікавлена у законному здійсненні операції, стежимо за дотриманням замовником усіх строків публікації інформації. До того ж надаємо можливість якнайширшого інформування усіх потенційних учасників торгів, оскільки крім Вісника державних закупівель і веб-порталу Уповноваженого органу, відомості про закупівлю викладаються на сайті та у засобах масової інформації товарної біржі. Говорити про учасника, думаю, не варто, біржа бере на себе всю відповідальність за його дії, ще проводячи перевірку, так би мовити, на його добросовісність.


Повну версію статті ви можете переглянути, здійснивши передплату електронної або друкованої версії ІБ «Редукціон».