Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Яку процедуру закупівлі Ви найчастіше використовуєте?







Шахрайство екс-заступника міністра МВС Дмитра Ворони підтверджене офіційно
Рахункова палата України зафіксувала волаючі факти розкрадання коштів бюджету.
Колегія Рахункової палати України оприлюднила дані проведеного аудиту ефективності використання бюджетних коштів, виділених на функціонування і розвиток Державної автомобільної інспекції Міністерства внутрішніх справ України. За його результатами, контролери виявили цікаву тенденцію: безпека дорожнього руху знижується пропорційно бюджетним коштам, що витрачаються.
Як повідомляє прес-служба відомства, згідно з даними контрольно-аналітичного заходу, Державтоінспекції в 2011 році і I кварталі 2012 року було спрямовано з бюджету 1,3 млрд. грн. Проте використання цих коштів не сприяло вирішенню гострої соціальної проблеми суспільства - безпеці дорожнього руху. Більше 31 млн. грн. ДАІ витратила з порушенням чинного законодавства, а ще36,7 млн. грн. - неефективно!
Зволікання із створенням і впровадженням державної цільової програми забезпечення безпеки дорожнього руху, яка розробляється Міністерством уже більше п'яти років, тільки ускладнює рішення комплексних проблем у цій сфері, створюючи додаткові ризики на дорогах.
Згідно з новою організаційно-штатною структурою Державтоінспекції, впровадженою згідно з рішенням МВС, в 2011 році скорочені більше 5,7 тис. працівників дорожньо-патрульної служби. При цьому той кадровий ресурс, який залишився, не був забезпечений сучасною технікою, зокрема, засобами зв'язку, відеоконтролю, приладами автоматичної фіксації правопорушень, іншими матеріально-технічними ресурсами.
Це призвело не лише до втрати контролю над значною частиною дорожньої мережі, але і до збільшення аварійності, травматизму і смертності на дорогах.
У 2011 році повинна була запрацювати Національна автоматизована інформаційна система (НАІС) Департаменту державної автомобільної інспекції, яка була стовідсотково профінансована з бюджету (майже 62 млн. грн.). Між тим, результативні показники по створенню цієї системи не досягнуті, а її впровадження фактично провалене.
Відсутність єдиної автоматизованої інформаційної системи ускладнює рішення проблем у сфері безпеки дорожнього руху. Зокрема, відсутнє оперативне забезпечення працівників ДАІ інформації про реєстрацію і обліку транспортних засобів, допуску громадян до управління ними, вжиття заходів адміністративної дії, організації невідкладних дій на місцях ДТП, розшуку викрадених автомобілів.
На махінаціях навколо створення НАІС варто зупинитися детальніше з кількох причин. По-перше, тут було допущено найбільшу кількість порушень. По-друге, ця програма повноцінно фінансувалася з державного бюджету, але так і не була розроблена. І, по-третє, успішність, повноцінність впровадження НАІС цілком залежали від відповідальних людей в МВС. На жаль, як виявилося, не все залежить тільки від грошей.
Отже. Зрозуміло, що ті розрізнені бази, які функціонують зараз, не дозволяють співробітникам Державтоінспекції працювати ефективно. Для реалізації цієї програми в державному бюджеті України 2011 року були затверджені бюджетні призначення в сумі майже 62 млн. грн. Здавалося б, держава прийняла усі необхідні рішення, щоб, нарешті, розв'язати цю проблему. Коли б не одно «але». Уже перші дії, які приймалися відповідальними чиновниками у відомстві, викликали серозні побоювання.
Як показало проведене раніше журналістське розслідування, безпосереднє відношення до створення НАІС мав екс-заступник міністра внутрішніх справ Дмитро Ворона. Усі ключові рішення із розробки системи приймалися ним особисто і безальтернативно. Тільки, на превеликий жаль, як тепер виявилось, не створення НАІС було головною метою цього чиновника. Очевидно, що він переслідував ідею поживитися за рахунок грошей, що виділялися за цією програмою (і, судячи з усього, цю ідею успішно реалізував).
Схема, яка дозволила «міліціонерові» Вороні утілити вжиття свій задум, виявилося простою. Завдяки його лобі, конкурсні торги на «розробку пакетних програмних засобів (послуги із створення і впровадження Національної автоматизованої інформаційної системи Департаменту Державної автомобільної інспекції)», виграла нікому не відома криворізька фірма ТОВ «Д.И.О.-Трейдер Інтернаціонал».
Як з'ясувалося, ця фірма ніякого відношення до IT-сфері не має, а більше відома за діяльністю у сфері надання послуг діагностики, ремонту автомобілів, експлуатації автозаправок, миття і продажі свистків для мисливських собак (володіє мережею магазинів, що торгують приладдям для полювання).
Та і репутація «Д.И.О» не сама бездоганна. Відомо, що в 2008 році її власники спільно з посадовцями криворізької ДАІ були учасниками шахрайської схеми. Усі автотранспортні засоби Кривого Ріг зобов'язувалися проходити технічні огляди виключно на станціях «Д.И.О.-Трейдер Інтернаціонал». Залежно від класу автомобіля, з водіїв стягувалися додатково від 20 до 100 гривень, нібито за надані послуги. Так хитрі «бізнесмени» наживалися на автолюбителях.
Очевидно, що на «державний рівень» ці ділки без потужного лобі вийти б не змогли.
А як саме фірма «Д.И.О» перемагала в конкурсних торгах і «налагодила» роботу зі створення НАІС, говориться в звіті Рахункової палати. Ревізори констатують, що ще на етапі процедури купівлі послуг із створення і впровадження НАІС були допущені численні порушення законодавства. Зокрема, ДАІ повинно було однозначно відхилити пропозиції «Д.И.О» тому, що вони не відповідали документації конкурсних торгів у частині, що стосується передачі майнових прав на програмне забезпечення, термінів надання послуг і терміну дії їх пропозиції.
Крім того, умови укладеного з цією фірмою договору не відповідали пропозиції цього учасника в частині, що стосується і необхідності розробки проектної документації і термінів виконання робіт.
Іншими словами, фірма, що перемогла в конкурсних торгах, беручись до роботи, не несла ніякої відповідальності перед замовником за виконання і терміни робіт! Замість того, щоб таку компанію з ганьбою виключити з торгів, завдяки відомому нам «кураторові» Вороні, вона його виграє. До того ж, ще «не поворушивши і пальцем», фірма отримує одним платежем від ДАІ попередню оплату у розмірі 30% від загальної вартості послуг. Хоча згідно із законом відомство повинне було здійснювати відплати тільки за фактично виконані роботи.
Чому у заступника міністра Ворони склалися такі довірчі стосунки з сумнівною фірмою, велика загадка.
У результаті, самодіяльність «талановитого менеджера» з МВС Дмитра Ворони, призвела до того, що після більш ніж року НАІС так і не запрацювала. На сьогодні база вже четвертий місяць до ряду формально знаходиться у стадії дослідницької експлуатації. І кінця цьому процесу доки не видно. І це усе притому, що програма була профінансована на 100%. Саме тому контролери зробили висновок, що виділені в 2011 році гроші на створення НАІС використані неефективно, цілі програми не досягнуті, а майже 25 млн. грн. «освоєні» з порушенням чинного законодавства.
Але ось ще питання, на яке повинні дати відповідь уже в компетентних органах. Коли шахрайство екс-заступника міністра МВС з розробкою і впровадженням НАІС підтверджене на офіційному рівні, а державі завдані величезні збитки, чи понесе головний винуватець заслужене покарання? Схоже, сам Дмитро Ворона не сильно заклопотаний, оскільки напередодні ревізії Рахункової палати отримав нове призначення. Цього разу на посаду заступника міністра юстиції України.
http://www.from-ua.com/nocomments/60719dff38133.html