Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Відсутність Моніторингу державних закупівель з боку Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, це



Фахівці стверджують: часті зміни держзакупівельного законодавства заважають і ефективній роботі обох сторін процесу закупівель, і аналітичній діяльності теоретиків-експертів. У цьому відношенні 2011, можна сказати, став роком спокійним: окрім звільнення Уповноваженого органу від обов’язку погоджувати застосування процедури закупівлі в одного учасника, інших суттєвих новацій вдалося уникнути. Тож, вочевидь, аналіз звіту Державної служби статистики України може дати реальну й об’єктивну картину стану сфери державних закупівель.  
Обсяги на піку
Згідно з оголошеннями про результати проведення торгів, порівняно з 2010 роком, який лихоманило від законодавчих новацій, 2011 року кількість торгів зросла на 94%. Такого сфера державних закупівель України ще не знала! Так само побільшало й проведених процедур закупівель з урахуванням частин предмета закупівлі, щоправда, тут показник значно скромніший – 41%. Тож не так сталося, як гадалося. На третину зросла й кількість учасників, які подали пропозиції конкурсних торгів для участі у процедурах закупівлі. 2011 року їх стало більше на 45026 – на 31%. Вочевидь, сфера держзакупівель стає дедалі популярнішою.
На жаль, спостерігається зростання й кількості відхилених пропозицій. Протягом 2011 року «неналежних» стало на 9949 штук більше, ніж 2010, що становить 21%. Ще гірші справи з числом процедур, що були відмінені чи визнані такими, що не відбулися: тут б’ються всі рекорди – 61%. Такий «приріст» має непокоїти Уповноважений орган і контролерів, бо про ефективне витрачання коштів держави в цьому разі говорити не доводиться.
Як завжди, думки щодо причин ситуації, що склалася, розділилися. Одні фахівці твердять: нічого не змінилося, в документації, як і раніше, можна прописати саме те, що заманеться замовнику, бо закон (звісно, за умови його «правильного» застосування) зробити це дозволяє доволі безболісно. Інші упевнені: звинувачувати в усіх гріхах замовника не варто, адже учасники вкрай безвідповідально ставляться до підготовки пропозицій і не надто зважають на вимоги як документації конкурсних торгів зокрема, так і законодавства в цілому.  

Повну версію статті ви можете переглянути, здійснивши передплату електронної або друкованої версії ІБ «Редукціон».