Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Відсутність Моніторингу державних закупівель з боку Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, це



Держпром: ратуємо за відкритість!
Історія будівлі Держпрому в Харкові налічує уже багато років. Вона стала свідком чималої кількості подій і з часом переросла у символ Харкова. Аби зберегти приміщення гіганту від невблаганного часу, його власникам доводиться докладати багато зусиль. Т а й не дивно, адже утримувати таку громадину нелегко.
2012 рік не став виключенням, тож комітет з конкурсних торгів зібрався, аби провести процедуру розкриття пропозицій конкурсних торгів, предметом закупівлі було визначено поточний ремонт сходової клітки у 9 під'їзді (ліва сторона) в будинку Держпром.
Варто зазначити, що торги комунального підприємства користувалися попитом. Звиклі до камерної атмосфери медіа-вартові були приємно здивовані. На ці торги було подано 4 пропозиції. Враховуючи той факт, що, як правило, останнім часом 2 пропозиції – межа сподівань, можна стверджувати: рівень конкуренції забезпечено непоганий.
Позмагатися за проведення ремонту в будівлі Держпрому вирішили лише харківські учасники. Найнижчу ціну запропонувало ТОВ «СК «Лувр»: провести ремонт цей учасник зголосився за 178 тис. 049 грн.02 коп. з ПДВ. Трохи більше вимагав за надання послуг ТОВ «ТК Регіон Комплект» – 184 тис. 768 грн. Інші два учасники – ТОВ «Будівельно-монтажне управління «Термоспецмонтаж» та ПП «Фасад-Сервіс» – дорожче оцінили спрямовані на ремонт зусилля, тож навряд чи зможуть вийти з перегонів переможцями, їхні пропозиції майже досягли 200 тисяч гривень.
Приємно вразило присутніх на торгах кореспондентів ставлення комітету з конкурсних торгів до виконання своїх обов’язків. Непоодинокими є випадки, коли члени комітету ремствують на додаткове навантаження, яке мало того, що не оплачується, та ще й є часом невдячною роботою. Через це і ставлення до держзакупівельного процесу далеке від позитивного. Проте комітет з конкурсних торгів Обласного комунального виробничо-експлуатаційного підприємства «Держпром», працюючи на тих самих пресловутих громадських засадах, невдоволення не виказує і відповідально виконує усі забаганки профільного законодавства. У чому таємниця успіху? Саме про це розповів головний інженер, голова комітету з конкурсних торгів Ігор Ситник:
-          Можу сказати, що неабияку роль у процесі здійснення державних закупівель відіграє набутий досвід, напрацьована практика. 2010 року, з прийняттям нового закону, ми сформували новий комітет з конкурсних торгів. При цьому він не лише формально замінив тендерний, як тоді це називалось. До складу закупівельників увійшли нові люди, які уже наразі опанували усі тонкощі процесу і здійснюють закупівлі фахово. Мені, особисто, взагалі дуже подобаються закупівлі за законом. Мало того, що це все-таки надійніше, ніж підзаконні акти, за якими ми раніше працювали, ба більше! Коли ми проводимо закупівлі, що не досягають порогових меж застосування Закону «Про здійснення державних закупівель», так би мовити, за прямими договорами, то це, як правило, викликає набагато більше питань у разі перевірок контролюючими органами. До закупівель за законом до нас питань не поставало взагалі – ані з боку учасників, ані з боку перевіряючи, тож про оскарження, на щастя, знаємо лише теоретично.
Не становить процес закупівель складнощів і для інших членів комітету:
-          Зручно стало працювати з веб-порталом, - розповідає секретар комітету з конкурсних торгів Лідія Колєснікова. – Він стає дедалі простішим для користувачів. Неабияк порадувало нас запровадження функції «Кабінет Замовника», адже відтепер легше слідкувати за усіма документами, електронне листування суттєво спрощує процес та скорочує витрати. Ми чули, що багато підприємств останніми роками страждають від закупівель у монополістів. Нас, на щастя, поки це не торкнулося, оскільки працюємо за довгостроковими договорами, вони поки що діють.
Проте, зазначають фахівці комітету з конкурсних торгів КП «Держпром», у бочці меду є і чимала ложка дьогтю.
-          Дуже хотілося б нам, аби нарешті запрацювали рамкові угоди. На мій погляд, - говорить пан Ситник, - це дуже зручний механізм закупівель, проте чомусь йому наразі належної уваги не приділяється. Що ще поганого у законі? Думаю, не стану оригінальним, якщо згадаю ситуацію із неможливістю змінювати ціну. Ті 10%, які віднедавна прописали у законі, суттєво не покращують ситуацію, згадайте коливання цін на бензин і шляхом математичних розрахунків дійдете висновку, що 10% - крапля в морі. Хоча й тому раді, бо ціни скачуть мало не щодня.
У найближчих планах комунального підприємства - покриття інших потреб Держпрому. І проводитимуть торги закупівельними так само сумлінно: використати бюджетні кошти украй необхідно, бо власних, зароблених підприємством, надто мало навіть на самоутримання.
Медіа-варта з Харкова