Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Чи готова Україна до запровадження електронних державних закупівель



Початок року – чи не найгарячіша пора для державних замовників. Не маючи затвердженого кошторису, українські комітети з конкурсних торгів здійснюють закупівлі потрібного. Зміни до профільного законодавства, на жаль, знову не торкнулися найнеобхіднішого – так званих комунальних послуг, – і окремі закони, що мали б регулювати подібні закупівлі, тим самим дещо спростивши їх, так і не прийняті. Алгоритм дій замовника при застосуванні процедури закупівлі в одного учасника пропонуємо вашій увазі, колеги, в матеріалі Олени Єрьоміної.
Дуже популярна на початку року серед закупівельників стаття 39 Закону України «Про здійснення державних закупівель» передбачає й можливість закупівлі на товарних біржах. Утім, до цієї новації ставлення поки доволі обережне, як до чогось нового й невідомого. Бажаючим випробувати нові торги допоможе стаття «Біржові пригоди замовника торгів».
Здійснення закупівель завжди супроводжується ризиком. Причому наражаються на певну небезпеку як замовники, так і учасники торгів. Про це читайте на стор.__.  
Після набуття чинності Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань державних закупівель» №3681-17 по-новому зазвучала одна із функцій Міністерства економічного розвитку і торгівлі України – моніторинг державних закупівель. Не відстає від Уповноваженого органу і громадськість, котра теж пильно стежить за дотриманням законності при витрачанні державних коштів. Результати аналізу дій замовників знайдете у рубриці «Моніторинг». 
Шановні друзі, продовжуємо знайомити вас з найкращими моделями державних закупівель світу. 31 січня 2012 року в Харкові відбувся семінар «Сьогодення та перспектива розвитку держзакупівель в Україні». Організатори – Універсальнаміжрегіональнатоварнабіржа та Проект USAIDЛінк – зосередили увагу учасників заходу не лише на практичних питаннях здійснення державних закупівель, а й на основних напрямах стратегії розвитку сфери державних закупівель України. Про перебіг подій читайте на стор.___.
З проявами корупції в державних закупівлях час від часу стикаються майже всі країни, й чи не найактивнішими борцями з нею є громадські організації. Досвід роботи чеської громадськості викладено в статті «Держзакупівельне сьогодення Чехії: мета – оновлення».
«ІБ Редукціон» –видання, метою якого є допомога всім сторонам процесу закупівель, тож на сторінках бюлетеню йдеться не лише про те, як правильно купити, а й про те, як вигідно продати. Саме про останнє розповідає стаття «Поради учасникам торгів».
Шановні колеги, як завжди, у цьому випуску до вашої уваги корисні рубрики «Огляд законодавства», «Математика скарг» і «Питання-відповіді». Сподіваємося, наші матеріали стануть вам у нагоді. 



Під час закупівлі товарів, робіт та послуг за державні кошти нерідко трапляються випадки розірвання договору про закупівлю до остаточного виконання сторонами зобов’язань за ним. Це обумовлено різними причинами. Як правило, після цього відбуваються повторні торги за тим самим предметом закупівлі. Замовникам важливо уникати типових помилок, що можуть призвести до негативних наслідків та у деяких випадках мати як наслідок притягнення винних осіб до кримінальної відповідальності.