Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Чи готова Україна до запровадження електронних державних закупівель



Довгоочікуване завершення конкурсних торгів у вигляді укладання договору з переможцем - не останній етап випробувань для замовників. Перший етап - провести торги, що є виснажливим процесом, другий - зареєструвати укладений договір про закупівлю в органах Державного казначейства України.
На виконання підпункту 19 частини першої статті 8 та абзацу другого частини першої статті 40 Закону України «Про здійснення державних закупівель» (далі - Закон) однією з основних функцій Уповноваженого органу - Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (далі - Міністерство) - є розроблення та затвердження типового договору про закупівлю товарів (робіт або послуг) за державні кошти.
Прийняття і розроблення зазначеного документа спрямовано на удосконалення нормативно-правової бази сфери державних закупівель та виконання Міністерством функцій Уповноваженого органу з питань регулювання та координації цієї сфери.
Крім того, численні звернення замовників свідчили про існування нагальної потреби у розробленні проекту типового договору про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, оскільки в сучасних економічних умовах не було запроваджено єдині загальноорганізаційні процедурні засади укладання таких договорів.
Міністерство як головний (провідний) орган у системі центральних органів виконавчої влади із забезпечення реалізації державної економічної політики видало наказ «Про затвердження Типового договору про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти» (далі - Наказ) від 27.07.2010 N925. Цим Наказом затверджено як, власне, Типовий договір про закупівлю, так і Інструкцію про його заповнення.
Наказ підготовлено на виконання вимог Закону з метою врегулювання ситуації щодо укладання заінтересованими сторонами сфери державних закупівель договорів про закупівлю товарів (робіт чи послуг) за державні кошти.
Відповідно до частини четвертої статті 179 Господарського кодексу України при укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі типового договору, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови. Керуючись цим, замовники не можуть відступати від змісту типового договору про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого Наказом, але мають право конкретизувати його умови.
Після набрання чинності Наказу визначено загальний механізм укладання договорів у сфері державних закупівель. Прийняття регуляторного акту дозволило урегулювати укладання договорів про закупівлю товарів (робіт або послуг) за державні кошти відповідно до вимог Закону.
Після перемогив конкурсних торгах перед переможцем постає задача укладення договору із замовником. У день визначення переможця замовник акцептує пропозицію конкурсних торгів, що визнана найбільш економічно вигідною за результатами оцінки.

Повну версію статті ви можете переглянути, здійснивши передплату електронної або друкованої версії ІБ «Редукціон»