Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Відсутність Моніторингу державних закупівель з боку Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, це



Здійснення закупівлі – довгий та часом аж надто складний процес. Проте все ще нічого, коли працюєш та продираєшся крізь хитросплетіння законодавства у рідному, знайомому, дружньо налаштованому колективі. А от коли справа доходить до приходу гостей – людей зі сторони, – які до того ж можуть вплинути на перебіг усієї процедури, - тут уже стає непереливки.
Про що ж це ми? Про розкриття пропозицій конкурсних торгів, адже саме на цьому етапі замовникам доводиться приймати гостей – представників учасників. До того ж, на відміну від Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, яке прописувало МОЖЛИВУ присутність представників ЗМІ на процедурі розкриття, профільний закон ЗОБОВ’ЯЗУЄ замовників забезпечити безперешкодний доступ преси до свята святих.

П.4 ст.9.
Під час проведення процедур розкриття пропозицій конкурсних торгів мають право бути присутніми представники засобів масової інформації. Замовники зобов'язані забезпечити безперешкодний доступ представників засобів масової інформації на їхню вимогу до процедури розкриття пропозицій конкурсних торгів.

Як же вчинити, аби з честю і в межах чинного держзакупівельного законодавства розкрити пропозиції конкурсних торгів? Що треба і чого не треба робити? Спробуємо структурувати процедуру і представити її сценарій.

Точність – ввічливість королів, або Семеро одного не ждуть
І не забувайте про цю прописну істину. Адже саме ваше підприємство (установа, організація) зацікавлене у надійних партнерах. Тож чи варто справляти негативне враження на учасників, що завітали до вас із пропозиціями? Процедура має розпочинатися у час та в місці, що зазначені в оголошенні. Якщо співробітники, котрі входять до складу комітету з конкурсних торгів, не відрізняються пунктуальністю, попередьте їх заздалегідь. Підприємці-учасники – люди заклопотані, вони живуть за принципом «Час – це гроші», тож поважайте одне одного. При цьому і на вмовляння піддаватися не варто: присутність учасника або його представника на процедурі розкриття не є обов’язковою, тож на прохання почекати із початком або стати до роботи раніше «бо бігти у справах треба» ви повинні ввічливо, але категорично відмовити.
Не варто забувати і про технічній бік підготовки. Канцелярське приладдя, протокол процедури розкриття і конверти із пропозиціями мають бути в наявності, аби членам комітету не довелося в останній момент бігати коридорами у пошуках, затримуючи початок процедури. Перед тим як стати до роботи, вимкніть звук на мобільних телефонах і запропонуйте зробити це присутнім: пам’ятайте, що розпорошення уваги може спричинити помилки, відповідальність за які покладатимуться на плечі комітету з конкурсних торгів.

Повну версію статті ви можете переглянути, здійснивши передплату електронної або друкованої версії ІБ «Редукціон».