Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Чи готова Україна до запровадження електронних державних закупівель



Під час Міжнародної конференції «Впровадження найкращої міжнародної практики державних закупівель в Україні», що 9-10 червня 2011 року пройшла в Одесі, учасники заходу мали змогу поспілкуватися з представниками органів влади, що опікуються сферою державних закупівель України. 
Свої питання поставив і інформаційний бюлетень «Редукціон». Зокрема, заступнику Голови Державної фінансової інспекції України (колишнього Головного контрольно-ревізійного управління) Денису Краснікову.    
ІБ «Редукціон»:
Пане Денисе,на початку свого виступу Ви сказали про серйозні успіхи у вашій роботі за перші три місяці цього року. Понад один мільярд гривень було повернено до державного бюджету. Чи можна сказати, що якоюсь мірою зумовив такі результати й Закон України «Про здійснення державних закупівель»?
Денис Красніков:Ні, назвати це результатом дії чинного Закону України «Про здійснення державних закупівель» не можна, адже ми повсякчас аналізуємо дотримання учасниками того чи іншого закону. У попередній період було одне законодавство, ми виявляли порушення його норм, зараз контролюємо дотримання вимог чинного закону про державні закупівлі.  
ІБ «Редукціон»: То з чим пов’язане підвищення ефективності роботи служби?
Денис Красніков:Перш за все, я хотів би сказати, що цього року ми не просто почали виявляти більше самих порушень. Цього року ми більше уваги приділяємо питанням повернення державного майна, державних коштів, відшкодування незаконних витрат, і саме в цих питаннях є значне покращення. За багатьма пунктами показники збільшилися в рази. Що стосується порушення кримінальних справ, протоколів про порушення, то тут відсоток значно менший, але все одно ми бачимо, що зростання є. І взагалі зараз робота органів ДКРС більше спрямована не лише на виявлення і притягнення до відповідальності, а й на відшкодування збитків і викорінення схем, що призводять до тих чи інших порушень. Скажімо, якщо ми виявили порушення, то недостатньо лише притягнути до відповідальності, ми повинні давати інформацію про це Кабінету Міністрів України, органу управління того чи іншого підприємства чи центральному органу виконавчої влади, в системі якого ці порушення виявлені, і далі контролювати для того, щоби була впроваджена нова система, яка б уже не допускала зловживань, допущених раніше.
ІБ «Редукціон»: І все ж повернімося до Закону України «Про здійснення державних закупівель». Цей нормативно правовий акт досить жорстко контролює замовника. Чи бачите Ви результати цього контролю?
Денис Красніков:Формально контроль достатньо жорсткий, але багато замовників уже навчилися обходити і цей новий закон. Начебто вони проводять закупівлі чітко у відповідності до Закону України «Про здійснення державних закупівель». У реальності ж ми бачимо, що факти зловживань існують. Ніяк не можна стверджувати, що відтепер у нас за державні кошти товари, роботи і послуги закуповуються за найнижчими цінами, які забезпечені справжньою конкуренцією. Тому тут працювати і працювати.

Повну версію статті ви можете переглянути, здійснивши передплату електронної або друкованої версії ІБ «Редукціон».