Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Відсутність Моніторингу державних закупівель з боку Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, це



Ось уже кілька місяців поспіль, від часу введення в дію Закону України «Про здійснення державних закупівель», не вщухають розмови про недосконалість нового нормативно-правового акту, необґрунтованість деяких його положень та зайве навантаження, що відтепер відчувають закупівельники країни. Пропозиції щодо удосконалення закону 2289-IVінформаційний бюлетень «Редукціон» отримує ледь не щодня. Причому незадоволеними є як дрібні замовники, так і представники великих підприємств і організацій. І чим довшою є практика застосування, тим більше зауважень виникає у «користувачів» закону.


Серед схильних до реформування держзакупівельного законодавства і СТГО «Південна залізниця». Як розповів начальник відділу з організації тендерних закупівель підприємства Сергій Назаренко, деякі норми закону дійсно потребують доопрацювання.   
ІБ «Редукціон»: Сергію Віталійовичу, СТГО «Південна залізниця» - підприємство потужне й має доволі значні обсяги закупівель. З якими проблемами із застосуванням Закону «Про здійснення державних закупівель» Вам як начальнику відділу організації тендерних закупівель доводиться стикатися найчастіше?
Сергій Назаренко: Проблем у нашій роботі вистачає, як, упевнений, і в будь-якій іншій сфері діяльності. Закупівельна справа – непроста сама по собі, оскільки існує багато нюансів, тонкощів, неоднозначних чи складних моментів стосовно самого механізму проведення процедури. Додайте до цього ще й велику відповідальність, покладену на наших фахівців, адже закупівлю треба провести так, аби згодом не довелося проводити її заново. Щоправда, труднощі полягають навіть не в цьому, чи, в першу чергу, не в цьому. Труднощі – в частій зміні держзакупівельного законодавства.
ІБ «Редукціон»: Відчасу введення в дію замовники здебільшого незадоволені положеннями нового нормативно-правового акту. Як би Ви оцінили закон «Про здійснення державних закупівель»?  
Сергій Назаренко: Оцінити його однозначно як хороший чи поганий важко. До всього нового звикати нелегко. Те ж саме було й з початком роботи за Положенням про закупівлю товарів, робіт і послуг. Проте вже трохи згодом, прилаштувавшись до його норм, замовники незручностей майже не відчували. Зараз ми – закупівельники - знову перебуваємо на такому собі етапі ознайомлення із Законом «Про здійснення державних закупівель». Він вніс серйозні корективи в держзакупівельний процес, до того ж існують певні недосконалі чи не до кінця чіткі місця в ньому, і це викликає великі нарікання.
ІБ «Редукціон»: Як ви вважаєте, чи можна звикнути до великого обсягу інформації, обов’язкової до оприлюднення, і до строків, визначених таким чином, що необхідно дуже ретельно вираховувати кожний день, аби не запізнитися?
Сергій Назаренко: Звикнути, звісно, можна, але існує інша проблема. Замовник згідно зі статтею 10 (ч.1 ст.10 Закону України від 01.06.2010 р. №2289-VI«Про здійснення державних закупівель» - ред.) повинен оприлюднити на веб-порталі Уповноваженого органу та опублікувати інформацію про закупівлі в державному офіційному друкованому виданні у терміни, встановлені цим законом. Таке положення є некоректним щодо Замовника, адже він не є власником веб-порталу та друкованого видання. Замовник може тільки надати інформацію щодо закупівель для оприлюднення та публікації і абсолютно не може відповідати за терміни оприлюднення та публікації. Також слід зазначити, що строки, встановлені законом, надто жорсткі. Наприклад, повідомлення про акцепт пропозицій конкурсних торгів та повідомлення учасників про результати процедури закупівлі повинні бути оприлюднені та опубліковані Замовником протягом трьох робочих днів з дня прийняття рішення, а Інформаційний бюлетень «Вісник державних закупівель» виходить щопонеділка, усього раз на тиждень, звісно, я маю на увазі видання, в якому інформація публікується безкоштовно. Доводиться прилаштовуватися.
ІБ «Редукціон»: Ну, Вам прилаштуватися до нового закону легко – у вас цілий відділ тендерних закупівель, до того ж ще й не один комітет із конкурсних торгів, а дев’ять.   
Сергій Назаренко: Тут з вами мушу погодитися. 4 роки тому було створено Відділ з організації тендерних закупівель, в якому працюють фахівці, котрі займаються лише державними закупівлями, не відволікаючись на виконання інших обов’язків. Особисто я вважаю це абсолютно правильним. СТГО «Південна залізниця» - велике підприємство, і закупівель, ви праві, у нас здійснюється дуже багато. Наприклад, за 2010 рік було проведено понад 300 процедур на загальну суму понад 1 мільярд гривень. Обсяги більше ніж великі, тому такий підхід до закупівельної справи, як на нашому підприємстві, є абсолютно логічним. Будь-який відповідальний і серйозний керівник, розуміючи, які великі кошти і які сили витрачаються при здійсненні закупівель, думаю, повинен забезпечити комітету з конкурсних торгів належну підтримку і всіляко сприяти його діяльності. У нашому випадку такою підтримкою є відділ, який я очолюю.

Повну версію статті ви можете переглянути, здійснивши передплату електронної або друкованої версії ІБ «Редукціон».