Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Відсутність Моніторингу державних закупівель з боку Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, це



Цього року, на відміну від попередніх, на форумі-виставці «Госзаказ 2011» доволі численною делегацією було представлено Україну. Окрім редколегії ІБ «Редукціон», котра відвідує захід щороку, були запрошені представники міністерств і відомств, що опікуються державними закупівлями на наших теренах. Активну участь у роботі круглих столів, засідань і конференцій, що відбулися в ході форуму-виставки у Москві, взяли голова Антимонопольного комітету України Василь Цушко, державний уповноважений державний уповноважений Антимонопольного комітету України Сергій Шершун і заступник директора департаменту державних закупівель Міністерства економіки України Владислав Зубар.
 
Сфери держзакупівель РФ, країн ЄС та світу, вочевидь, є більш розвиненими, аніж вітчизняна. Чому повчитися й чим можемо поділитися самі? З таким питанням ІБ «Редукціон» звернувся до заступника директора департаменту державних закупівель Міністерства економіки України Владислава Зубара.
ІБ «Редукціон»: Пане Владиславе, Ви щороку відвідуєте форум-виставку «Госзаказ». Раніше як головний редактор ІБ «Редукціон», тепер як посадовець, представник уповноваженого органу в сфері державних закупівель. Чи не важко Вам, як людині, котра десять років свого життя присвятила цій сфері, спостерігати за чужими успіхами?
Владислав Зубар: Звісно, на жаль, українські закупівлі поки не можуть похвалитися ані такими результатами, ані такими обсягами, як держзамовлення РФ. Проте, думаю, в цьому немає нічого поганого. Система державних закупівель нашої країни, як і будь-якої іншої держави, має пройти повний шлях розвитку. Від цього не втечеш і «перестрибнути» якийсь період, так би мовити, еволюції сфери просто неможливо. Інша річ, що ми мали неабиякі перепони на шляху. Це й сумнозвісне Положення №921, за яким ми працювали аж два роки, й керування грошовими потоками держави практично в ручному режимі, чого неможливо навіть уявити собі в будь-якій розвиненій країні світу. Проте наші державні закупівлі, в принципі, є доволі молодими, й період становлення саме триває. До того ж маємо велику надію на те, що завдяки прийняттю «Закону про здійснення державних закупівель» поступ у розвитку наших держзакупівель стане відчутним. Звісно, хотілося б, аби Україна швидше досягла належного рівня конкурентності, прозорості й відкритості у сфері держзакупівель, проте це дуже серйозне завдання й одним махом цього не вирішити.
 ІБ «Редукціон»: Якізміни в російськихдержавних закупівлях Ви вважаєте найзначнішими?
Владислав Зубар: Упевнений, що в першу чергу варто відзначити перехід державного замовлення Росії в електронний формат. Як на мене, це те, що вже давно треба було запровадити в Україні. І на даному етапі я схиляюся до думки, що саме електронні торги можуть привести до відкритих і чесних закупівель в Україні. І в цій справі досвід Російської Федерації для нас є надзвичайно цінним. Я вважаю, що саме за електронними закупівлями майбутнє.  

Повну версію статті ви можете переглянути, здійснивши передплату електронної або друкованої версії ІБ «Редукціон».