Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Відсутність Моніторингу державних закупівель з боку Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, це



Так звана «робота з людьми» буває цікавою, захоплюючою, але ніколи – легкою. І якнайкраще знають про це члени комітетів з конкурсних торгів. Нерідко суперечки чи просто деякі непорозуміння виникають ще на етапі видачі документації конкурсних торгів. Багато нарікань та невдоволення висловлюють учасники торгів уже після прийняття комітетом рішення щодо переможця. Доволі частими бувають і «проблемні» процедури розкриття пропозицій конкурсних торгів. Запобігти розвитку небажаного перебігу подій, не допустити перетворення процедури розкриття на сварку між учасниками – теж робота членів комітету з конкурсних торгів. Ще одне на додачу до численних «зобов’язані» та «мають». 
Щоправда, варто відзначити, що саме проблемних розкриттів останнім часом поменшало. В основному, протистояння розгортається між замовником та учасником. Утім, бувають випадки, коли конкуренти поводяться як вороги.
У середині червня медіа-вартовий завітав на процедуру розкриття пропозицій конкурсних торгів із закупівлі робіт з капітального ремонту фасаду стаціонару КЗОЗ «Харківська міська клінічна лікарня швидкої та невідкладної допомоги імені проф. О. І. Мещанінова».
Ані сварки, ані, тим більше, бійки, на щастя, під час процедури не сталося. Хоча шанс стати свідком, принаймні, словесної баталії, як здалося медіа-вартовому, був.
Взагалі, в ході розкриття відчувався неабиякий досвід комітету з конкурсних торгів закладу і, зокрема, його голови. Вочевидь, аби убезпечити себе від можливих проблем, голова комітету Валентина Манойло, починаючи процедуру, надала вичерпну інформацію і щодо часу й обставин прийняття рішення про здійснення даної закупівлі, і про норми закону, якими комітет керується в своїй роботі, і про подальші кроки комітету щодо оцінки та акцепту пропозицій конкурсних торгів.
Три пропозиції, що надійшли від харківських учасників, були розкриті досить швидко, без порушень норм чинного законодавства. Жодних зауважень до проведення процедури не мали ані представники учасників, ані медіа-вартовий.
Утім, коли справа дійшла до підписання протоколу, один з представників конкурсантів виявив бажання «довести до відома членів комітету один факт, що стосується одного з учасників торгів». Голова комітету запропонувала «доводити до відома» у письмовій формі. З пропозицією представник погодився.  
—Заборонити чи відмовити комусь із учасників у можливості висловити свою думку ми не можемо за жодних обставин, - розповіла Валентина Манойло медіа-вартовому. – І нехай Закон України «Про здійснення державних закупівель» саме такої норми не містить, є в ньому інші вимоги, наприклад, щодо недискримінації та неупередженого ставлення до учасників. До того ж у законі сказано, що замовник має право відхилити пропозицію, зокрема, коли має факти, що доводять змову між учасниками. А ось звідки комітет отримав ті факти, не прописано. Тому відхиляти подібні прохання нам і на думку не спадає.
Що ж стосується запропонованої письмової форми звернення до комітету, то, як розповіла голова комітету, саме така форма спілкування є найбільш ефективною.
—Усе, що буде озвучено на процедурі розкриття, лише затягне засідання та, найімовірніше, змусить членів комітету стати учасниками сварки та нікому непотрібних дебатів. За роки роботи ми такого надивилися багато, - говорить пані Манойло. - Водночас, письмова форма звернення вже має певну вагу. Це документ, який буде підшитий разом з іншими документами, що стосуються закупівлі. Відповідно до викладених фактів, комітетом буде чи не буде вчинено передбачені законодавством дії. 
Щоправда, на якісь обґрунтовані претензії чи достовірні факти голова комітету особливо не сподівається:
—Як показує практика, здебільшого такі звернення не містять нічого, окрім емоцій та банального виливання бруду на конкурента.

Медіа-варта з Харкова.