Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Відсутність Моніторингу державних закупівель з боку Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, це



Євроінтеграційні устремління України зумовлюють якнайбільшу адаптацію вітчизняного законодавства до європейського. Стосується це й сфери державних закупівель, котра є однією з найпріоритетніших серед тих, що потребують реформування. 

Завдання з наближення держзакупівельної нормативно-правової бази України виконує проект«Гармонізація систем забезпечення конкуренції та державних закупівель України до стандартів ЄС». Нещодавно було оприлюднено «Звіт про хід виконання Проекту» за період з 1 серпня 2010 до 31 січня 2011 року.Про результати проведеної роботи ІБ «Редукціон» розповів національний експерт з державних закупівель проектуОлександр Шатковський.
ІБ «Редукціон»: Пане Олександре, проект «Гармонізація систем забезпечення конкуренції та державних закупівель України до стандартів ЄС», як видно вже з назви, має серйозну мету й ставить перед виконавцями надважливі завдання. Чим зумовлено започаткування Проекту? Які чинники вказували на його необхідність?
Олександр Шатковський:На початку 2009 року на запит Кабінету Міністрів України щодо надання підтримки у напрямку створення повноцінної системи державних закупівель, що базується на стандартах ЄС, Європейський Союз прийняв рішення надати таку підтримку шляхом започаткування нового проекту «Гармонізація систем конкуренції та державних закупівель в Україні з стандартами ЄС», одним з ключових компонентів якого і є реформування системи державних закупівель в Україні. Мотивація звернення Уряду полягала у проханні до ЄС не тільки допомогти відновити цивілізовану систему державних закупівель після скандальної й руйнівної діяльності Тендерної палати України, але й забезпечити підтримку генеральної лінії наближення до стандартів ЄС саме у сфері державних закупівель. У цьому контексті Проект став вчасним, комплексним - адже охоплює всі елементи системи державних закупівель - і потужним ресурсом допомоги українському Уряду для прискорення реформування державних закупівель з огляду, передусім, на необхідність оптимізації витрат бюджету у складних економічних умовах, активне співробітництво з міжнародними фінансовими організаціями та очікуване підписання Угоди про асоціацію з ЄС та Угоди про вільну торгівлю між Україною та ЄС, що передбачає максимальну гармонізацію системи державних закупівель зі стандартами Європейського Союзу.
ІБ «Редукціон»: Чи не страшно було братися за таку, як здається на перший погляд, «непідйомну» справу? Чи не виникали сумніви у можливості успішної реалізації проекту?
Олександр Шатковський: Звісно, відповідальність на нас покладено велику, проте страшно не було. Менеджмент Проекту за погодженням з Представництвом ЄС в Україні залучив до роботи як потужних і професійних експертів з країн ЄС, так і досвідчених національних експертів, які спільно, в одній команді наполегливо реалізують всі заплановані заходи Проекту. 

Повну версію статті ви можете переглянути, здійснивши передплату електронної або друкованої версії ІБ «Редукціон».