Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Відсутність Моніторингу державних закупівель з боку Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, це



Основною функцією держави є піклування про своїх громадян. Громадяни ж мають право брати участь у процесах, що відбуваються в державі, зокрема, стосується це й участі у формуванні державної політики. Та попри задекларовані права й обов’язки, держава, принаймні українська, воліє тримати громадськість подалі від цих «складних» питань й ініціатива громадянського суспільства сприймається винятково як втручання «не в свої справи».  
26 квітня 2011 року в Харкові пройшов круглий стіл«Забезпечення рівних можливостей громадським організаціям у формуванні та реалізації державної політики у сфері державних закупівель».
Захід відбувся в рамках проекту №41449 «Громадський контроль за організацією та проведенням процедур закупівлі у одного учасника та торгів з обмеженою участю (в тому числі за умовами міжнародних фінансових організацій) Державною службою автомобільних доріг «Укравтодор»за фінансової підтримки гранту Міжнародного фонду «Відродження»на виконання програми «Посилення впливу громадянського суспільства» з метоюсприяння розвитку системи захисту прав громадян як споживачів державних та комунальних послуг, посилення спроможності громадських організацій щодо вироблення політики та впливу на прийняття політичних рішень із суспільно важливих питань.
Громадський контроль - у держзакупівлі
Виконавець проекту і організатор круглого столу – СГО «Тендерна палата закупівель за кошти бюджетів всіх рівнів» - запросив до участі представників громадських організацій, фахівців та експертів у сфері державних закупівель.
Як зазначають організатори, необхідність широкого обговорення в суспільстві питань, що виникають у зв’язку з реалізацією прав громадян на формування державної політики у сфері державних закупівель, розвитку прозорості та транспарентності в діяльності органів виконавчої влади в цій сфері, нині є очевидною.
Реалізаціяпроекту №41449 «Громадський контроль за організацією та проведенням процедур закупівлі у одного учасника та торгів з обмеженою участю (в тому числі за умовами міжнародних фінансових організацій) Державною службою автомобільних доріг «Укравтодор»триває майже рік. Протягом цього часу Спілка громадських організацій вивчала закупівлі, здійснені органом державної влади, й дійшла невтішних висновків. Виступаючи під час заходу, голова СГО «Тендерна палата закупівель за кошти бюджетів всіх рівнів» Геннадій Островерх зазначив:

  • Ми дослідили закупівлі, що проводилися «Укравтодором» та структурними підрозділами цього органу виконавчої влади, і на прикладі нашого дослідження можна сказати, що далеко не повною мірою забезпечується участь громадськості. Інформація надається вибірково, а то й не надається взагалі. Причина такої ситуації полягає в тому, що інформація, дані про закупівлі за кошти держави не збирається і не структурується, як це має бути згідно з чинним законодавством. Так, протягом 2008-2009 років «Укравтодором» витрачено приблизно 16 мільярдів гривень публічних коштів. Це кошти державні, які, відповідно до найкращих світових практик, мають витрачатися досить публічно і відкрито для суспільства.

Повну версію статті ви можете переглянути, здійснивши передплату електронної або друкованої версії ІБ «Редукціон».